
Elmer Racing, die ken je misschien nog wel van Thor. Dat is een 4,0-liter viercilinder met 1.500 pk. Het bedrijf is nu bezig met een nieuw project genaamd Hel, met in de basis de V6 uit de Nissan GT-R. De doelgroep bestaat uit mensen die een GT-R hebben en eenvoudig naar de 4.000 pk willen. Al houdt niets je tegen om de motor in een Suzuki Alto te leggen. Alle accessoires van de GT-R, zoals de waterpomp of de uitlaat, zouden eenvoudig over te zetten zijn op het nieuwe blok.
De motorinhoud van de nieuwe V6 meet 5 liter in plaats van 3,8 liter. De motor is berekend op 400 bar cilinderdruk om de 4.000 pk te kunnen halen. Het maximale toerental in de dragrace-specificatie is 10.000 tpm. Ze pakken overigens geen bestaande motor om deze om te bouwen. De V6 bestaat uit allemaal nieuwe onderdelen; alleen de afmetingen komen overeen met die van de oude V6. Deze motor noemen ze bij Elmer de Max Hel. Hij moet zo’n 100.440 euro kosten, inclusief belastingen in Finland. Je kunt hem op de website al bestellen, maar hij is nog niet klaar.
De Elmer Racing Hel is niet straatlegaal
Elmer werkt daarnaast nog aan een motor met de naam TÜV Hel. Dit is geen Finse manier om tough te zeggen, maar een referentie aan de Duitse tegenhanger van de APK. Deze motor wordt een stuk minder extreem, maar hij zou wel gekeurd kunnen worden voor de openbare weg in landen als Duitsland. Hij produceert ongeveer 1.000 pk en krijgt een inhoud van ongeveer 4 liter. De prijs van deze motor is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Oeps: Nissan GT-R crasht al na twee seconden op de Nürburgring

Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

VIDEO: Lewis Hamilton gaat weer los in een Nissan Skyline GT-R in Tokio

R34-liefhebbers opgelet: Deze nieuwe Nissan GT-R’s krijgen R34-kleuren

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Automerk dat aan de afgrond staat, maakt ook nog even zijn trouwe fans boos

Koop jij een zuinige Skoda Citigo diesel met 276 pk en vierwielaandrijving?

Dit onopvallende Golfje is stiekem sneller dan menig supercar (900+ pk!)

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Renault begrenst de Clio op 110 km/u en voor 59 euro halen ze de begrenzer eraf

Handig: sommige mensen hebben autoleningen die langer duren dan hun huwelijk

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63
