Een groot deel van Ferrari’s inkomsten komt niet van het verkopen van auto’s, maar van tandenborstels, horloges, petjes, schaalmodellen en eigenlijk alles waar ze een logo op kunnen printen. Ferrari zal het merk dus met hand en tand verdedigen, soms tot in het extreme.

Bijvoorbeeld in het geval van modeontwerper Philipp Plein, die maar wat graag zijn schoenen promoot door ze op Ferrari’s, Lamborghini’s en Bentleys te zetten met schaars geklede vrouwen die een tuinslang vasthouden ernaast. En daar is Ferrari niet van gediend. Ze sommeren de ontwerper de foto’s en video’s offline te halen.

‘De handelsmerken en modellen van Ferrari worden in uw foto’s geassocieerd met een levensstijl die volledig in strijd is met het merkperceptie van Ferrari, in verband met artiesten die seksuele toespelingen maken en Ferrari’s gebruiken als rekwisieten op een manier die op zichzelf smakeloos is’, aldus de brief van Ferrari.

Ferrari haalt verder aan dat de schoenen van Philipp Plein op een twijfelachtige manier gepromoot worden en geeft de ontwerper 48 uur om alle beelden met Ferrari’s erin offline te halen. Plein is extreem beledigd dat ze hem als trouwe klant zo behandelen. Hij plaatst de brief van Ferrari op zijn Instagram.

Betekent dit dat jij ook niet zomaar Ferrari’s op je Instagram mag zetten? Nee, in principe kun je gewoon je gang gaan, zolang je het merk Ferrari of de auto’s van Ferrari niet voor commerciële doeleinden inzet. En al helemaal niet op een manier die Ferrari smakeloos vindt. De foto’s plaatsen we niet in dit artikel omwille van de jeugdige kijkers.

De brief van Ferrari

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Philipp Plein (@philippplein) on

 

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear