Wel eens per ongeluk om een MatchBox autootje gestapt? Grote kans dat je favoriete stukje speelgoed er toen uitzag als deze Ferrari 348.
Stance is een populaire stroming binnen de tuning scene. Het doel is simpel, de wielen moeten zo ‘goed’ mogelijk de wielkasten vullen. Performance is hierbij volledig ondergeschikt. Het liefst mist de velgrand de wielkast met enkele nanometers. Dan is het perfect. De formule is simpel: een wiel breder dan Arnold Schwarzenegger in zijn piekjaren en een flinke scheut camber om het te laten passen.
Een Ferrari met Stance
Vaak zijn het jongeren met een Japanse of Duitse auto die hun auto stancen. En dat kan er nog best gelikt uitzien, als je niet overdrijft. Een beetje camber, wielen lekker flush in de kasten en genoeg functionaliteit om hard te kunnen rijden. Toch zijn er altijd mensen die moeten overdrijven en een klassieke Ferrari slachtofferen. Het resultaat is een auto die vol lijkt te zitten met de kandidaten van Obese voordat ze aan de show begonnen.
Wel moeten we toegeven dat we respect hebben voor de toewijding en het vakmanschap van de bouwer. In de galerij zie je de hoeveelheid werk die erin is gegaan. Toch is het zonde, wat heb je immers aan een auto die er alleen goed uitziet als hij stilstaat.
Ons advies: de wielen iets minder breed, de camber iets terugdraaien en de auto iets omhoog gooien zodat je weer volgas over curbstones heen kunt klappen. Dit is ons oordeel, en daar moet u het mee doen.
Foto’s: FERS.Cru
Reacties