Deze Ferrari had eigenlijk geen paard, maar een kat met negen levens op het logo moeten hebben. Sinds de Mondial uit het IJ werd opgevist leek de oude supercar meerdere malen naar de sloop te gaan, maar telkens kwam er weer een wild idee, waardoor de Ferrari gered kon worden. De auto zou misschien gerestaureerd worden, zou gedoneerd worden aan Artis, en nu is Netflix de reddende engel. De streamdienst wil nu namelijk een eigen serie rondom de verdwenen auto willen maken.

Autosloper Lowie Hoedt is, hoe tegenstrijdig ook, de man die telkens de Ferrari behoedt voor de sloop. Nadat de donatie aan Artis niet doorging, leek het er toch op dat het leven van de Ferrari beëindigd zou worden. Maar toen kwam Netflix. Hoedt vertelt aan Hart van Nederland: ‘Toen we aankondigden dat we hem zouden gaan slopen, werd ik meteen gebeld door Netflix.’ Waar Netflix is, is een verhaal. Dus de streamingsdienst liet zich inspireren door de mysterieuze verdwijning van de Ferrari en besloot er een serie van te maken.

In de serie die Netflix gaat maken krijg je niet het feitelijke verhaal van de verdwijning te zien. De makers kunnen hun creativiteit de vrije loop laten. Het verhaal zal zich afspelen rond twee jonge jongens die snel geld verdienen in de jaren ’80. De Ferrari komt in hun bezit en omdat jonge jongens met veel geld altijd verstandige keuzes maken, loopt het niet goed af met de Ferrari. Wanneer de serie op Netflix te zien is, is nog niet bekend. Wij gaan in ieder geval kijken.

Reacties

  • Jordy heeft op 25 november 2020 geschreven:

    Suf

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)