De optielijst van de Fiat Bravo is een transmissie rijker. Het betreft de Dualogic-automaat, een doorontwikkeling van de sequentiële bak en vooralsnog louter te bestellen voor de 120 pk sterke motoren.
 
We doelen dan natuurlijk op de 1.4 T-Jet en de 1.6 Multijet. Wie zijn of haar Bravo bestelt met deze Dualogic-automaat zou in theorie een beter (lees: gunstiger) verbruik kunnen noteren. In combinatie met de 1.4 claimt Fiat een verbruik van 6,5 liter op honderd kilometer, tegen 6,7 liter met handbak. De diesel doet daar nog een schepje bovenop door 0,3 liter minder brandstof te verbruiken. Op een liter diesel brengt de Bravo 1.6 Multijet je bijna 22 kilometer verder.
 
De nieuwe transmissie kent twee standen, namelijk eco en normaal, en wisselt volledig automatisch of handmatig met flippers achter het stuur of met een tik tegen de pook van verzet. Prijzen voor deze bak zijn nog niet bekend.

Reacties

Meer van TopGear