
Van alle autobezitters zou je denken dat cabriorijders het meest exhibitionistisch zijn omdat ze graag topless rijden, maar die offroaders kunnen er ook wat van. Ze laten niet alleen graag hun dak thuis, maar als het even meezit graag ook hun deuren. Ford kent duidelijk zijn doelgroep en onthult de nieuwe Ford Bronco Raptor in vol ornaat: zonder deuren en zonder dak. Ook de perfecte auto voor wie bang is voor parkeerdeukjes: de deuren laat je gewoon thuis en de wielkasten zijn toch van kunststof.
Net als bij de Ranger en de F-150 geeft de doopnaam Raptor aan dat het hier gaat om de ruigere en snellere versie. De Ford Bronco Raptor is niet te missen dankzij 37-inch offroadbanden die onderdak krijgen van fors grotere wielkasten. De spoorbreedte nam toe met meer dan 20 centimeter. Nieuwe draagarmen en stevige Fox-dempers zorgen niet alleen voor een relatief zachte landing, ze helpen de Bronco ook over stenen te kruipen. De veerweg is maximaal 35 centimeter.
Makkelijk schoon te maken
Wie ervoor kiest om de deuren thuis te laten (je krijgt ze er altijd gewoon bij als je er eentje koopt), hoeft zich niet druk te maken om de bekleding. De stoelbekleding is deels vinyl en de vloer is bedekt met rubber zodat je de boel makkelijk schoon kunt maken. Verspreid door het interieur vind je oranje accenten die aangeven dat het inderdaad de Raptor is waar je in zit. Mocht je dat even zijn vergeten als je een meter in de lucht hangt.
De specificaties van de Ford Bronco Raptor
De Ford Bronco Raptor biedt diverse GOAT-rijmodi (Goes Over Any Type of Terrain), waaronder een Baja-modus voor maximale snelheden over het onverharde. Het vermogen komt trouwens van een 3,0-liter V6 die ‘meer dan 400 pk’ moet bieden. Definitieve specificaties volgen later. Ook de prijs is nog niet bekend. Overigens zijn we er vrij zeker van dat deze auto niet nieuw in Nederland verkocht gaat worden door Ford.
Meer van TopGear


Ford-dealers gaan nu zelf auto’s van klanten ‘chippen’ voor meer vermogen

Ford probeert letterlijk Jeep-klanten weg te kopen (met 1.000 dollar per klant)

Ford Bronco DR review: De bruutste uitvoering voor de Baja 1000-race, die je gewoon kunt kopen

De vliegende Ford Raptors: Vliegles voor gevorderden in de F-150 en Bronco

Ford Bronco Raptor vs Ford F-150 Raptor R: Welke is het beste in de woestijn?

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit automerk betaalt de benzine van zijn klanten, maar daar zullen de klanten niet echt blij mee zijn

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Zo bijzonder zuinig is een Skoda Kodiaq met een dieselmotor tegenwoordig

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?
