Dit is geen Ford Mustang

Dit is geen Ford Mustang - dit is compleet het tegenovergestelde

Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5
Ford Mustang conversie MX-5

Kijk even goed. Dit is een Ford Mustang zonder starre achteras en met dubbele wishbones voor en achter. De helft van de cilinders ontbreekt. En het meest opmerkelijke: hij heeft geen trek in het neermaaien van onschuldige omstanders maar een onverzadigbare eetlust voor bochten. De enige werkelijke overeenkomst met Ford is de motor in deze Mustang: die vind je ook in Ford-modellen uit de jaren ’90.

De deurklinken, velgen en het interieur verraden direct dat het hier gaat om een Mazda MX-5 (NA) uit 1997. Van de voor- en achterkant is het een overtuigende conversie, maar van de zijkant gaat de vergelijking met het origineel stuk. Een knappe kunstenaar bouwde een Mustang-koets op de MX.

Over het gewicht dat de conversie toevoegt, staat niets in de verkoopadvertentie. Vermoedelijk heeft de 1,8-liter het er niet makkelijker op gekregen. Tijd voor een V8-swap? Alhoewel: als je een LS-motor van General Motors in een Ford Mustang met Japanse techniek hangt, weet je zeker dat je alle Mustang-puristen op je dak krijgt.

De Fop Mustang (of Klus-tang) staat te koop in Ohio en moet net geen 10.000 dollar kosten. Misschien kun je beter de verzendkosten in je zak houden en in Nederland een Mustang uitkiezen.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken