
Wil je een restomod die geen, eh, Porsche 911 is? Dan heb je geluk. Als je 230.000 tot 350.000 euro hebt, tenminste. Kleinigheidje.
De Britse supercar-dealer en soms autotuner Clive Sutton biedt deze Ford Mustang GT500CS aan met een onheilig aantal supercharger-pk’s. Geen onderdeel blijft ongerestaureerd, ongewijzigd of onaangepast.
De body van een Ford Mustang uit 1967 wordt volledig gestript en als een kip op het spit rondgedraaid voor een 360-graden restauratie. Oude panelen verdwijnen en het geheel krijgt een kleurtje uit het 2018-pallet. Al zullen ze voor genoeg geld vast het 1967-pallet afstoffen voor je. Of de kleuren uit Peppa Pig.
Geen Chroom
Ford Mustang GT500CS volgt de trend van anti-chroom. Alle ooit-spiegelende oppervlaktes zijn nu satijn-zwart. Achter het het knappe smoelwerk schuilt een 5,4-liter V8 met nieuwe zuigers en dikkere nokkenassen. Een supercharger zorgt voor een output van 530 pk.
Een gelimiteerd slipdifferentieel bindt de achterwielen aan elkaar. Volgens Sutton plaatsten ze een moderne handbak, al biedt ie maar vijf versnellingen om vooruit te gaan. Verder heb je remschijven rondom en stuurbekrachtiging.
Moderne features
Binnenin vind je Nappa-leer en een modern navigatiesysteem met Apple CarPlay. De meest recente Mustang doneerde zijn luie tractiecontrole, Line Lock en airconditioning. Zoals je ‘m hier ziet, kost de Ford Mustang GT500CS 285.000 euro voor eventuele belastingen. Een flinke smak geld, maar alsnog de helft van wat een Porsche 911 na een Singer-behandeling kost.
Meer van TopGear


Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

Dit automerk betaalt de benzine van zijn klanten, maar daar zullen de klanten niet echt blij mee zijn

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’
