
Wil je een restomod die geen, eh, Porsche 911 is? Dan heb je geluk. Als je 230.000 tot 350.000 euro hebt, tenminste. Kleinigheidje.
De Britse supercar-dealer en soms autotuner Clive Sutton biedt deze Ford Mustang GT500CS aan met een onheilig aantal supercharger-pk’s. Geen onderdeel blijft ongerestaureerd, ongewijzigd of onaangepast.
De body van een Ford Mustang uit 1967 wordt volledig gestript en als een kip op het spit rondgedraaid voor een 360-graden restauratie. Oude panelen verdwijnen en het geheel krijgt een kleurtje uit het 2018-pallet. Al zullen ze voor genoeg geld vast het 1967-pallet afstoffen voor je. Of de kleuren uit Peppa Pig.
Geen Chroom
Ford Mustang GT500CS volgt de trend van anti-chroom. Alle ooit-spiegelende oppervlaktes zijn nu satijn-zwart. Achter het het knappe smoelwerk schuilt een 5,4-liter V8 met nieuwe zuigers en dikkere nokkenassen. Een supercharger zorgt voor een output van 530 pk.
Een gelimiteerd slipdifferentieel bindt de achterwielen aan elkaar. Volgens Sutton plaatsten ze een moderne handbak, al biedt ie maar vijf versnellingen om vooruit te gaan. Verder heb je remschijven rondom en stuurbekrachtiging.
Moderne features
Binnenin vind je Nappa-leer en een modern navigatiesysteem met Apple CarPlay. De meest recente Mustang doneerde zijn luie tractiecontrole, Line Lock en airconditioning. Zoals je ‘m hier ziet, kost de Ford Mustang GT500CS 285.000 euro voor eventuele belastingen. Een flinke smak geld, maar alsnog de helft van wat een Porsche 911 na een Singer-behandeling kost.
Meer van TopGear


Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Wie nog naar Frankrijk of Duitsland wil met de auto, kan nu heel eenvoudig geld besparen (en een boete voorkomen)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro
