
Wil je een restomod die geen, eh, Porsche 911 is? Dan heb je geluk. Als je 230.000 tot 350.000 euro hebt, tenminste. Kleinigheidje.
De Britse supercar-dealer en soms autotuner Clive Sutton biedt deze Ford Mustang GT500CS aan met een onheilig aantal supercharger-pk’s. Geen onderdeel blijft ongerestaureerd, ongewijzigd of onaangepast.
De body van een Ford Mustang uit 1967 wordt volledig gestript en als een kip op het spit rondgedraaid voor een 360-graden restauratie. Oude panelen verdwijnen en het geheel krijgt een kleurtje uit het 2018-pallet. Al zullen ze voor genoeg geld vast het 1967-pallet afstoffen voor je. Of de kleuren uit Peppa Pig.
Geen Chroom
Ford Mustang GT500CS volgt de trend van anti-chroom. Alle ooit-spiegelende oppervlaktes zijn nu satijn-zwart. Achter het het knappe smoelwerk schuilt een 5,4-liter V8 met nieuwe zuigers en dikkere nokkenassen. Een supercharger zorgt voor een output van 530 pk.
Een gelimiteerd slipdifferentieel bindt de achterwielen aan elkaar. Volgens Sutton plaatsten ze een moderne handbak, al biedt ie maar vijf versnellingen om vooruit te gaan. Verder heb je remschijven rondom en stuurbekrachtiging.
Moderne features
Binnenin vind je Nappa-leer en een modern navigatiesysteem met Apple CarPlay. De meest recente Mustang doneerde zijn luie tractiecontrole, Line Lock en airconditioning. Zoals je ‘m hier ziet, kost de Ford Mustang GT500CS 285.000 euro voor eventuele belastingen. Een flinke smak geld, maar alsnog de helft van wat een Porsche 911 na een Singer-behandeling kost.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)
