Je kunt al een elektrische Mustang kopen (al beweren fans dat dit geen echte Mustang is), maar het Amerikaanse merk wil zo lang mogelijk vasthouden aan coupé met V8. Sterker nog: de ponycar wordt alleen maar extremer, zo bewijst deze Mustang GTD. Het merk heeft nu de prijzen voor Europa bekendgemaakt van de nieuwste uitvoering. Klein detail: Ford weet nog niet of de auto hier straatlegaal gaat zijn.

‘Voor de Europese markten ondergaat de Mustang GTD momenteel het beoordelingsproces om te zien of het voertuig op de weg gebruikt mag worden. Als dit niet verkregen kan worden, zal de Mustang GTD in bepaalde markten alleen op het circuit worden gebruikt. We zullen succesvolle aanvragers op de hoogte houden naarmate dit vordert’, schrijft Ford. Het moet dus nog uitwijzen of de auto een Nederlands kenteken krijgt. Als dat niet zo is, betaal je natuurlijk ook geen BPM.

Wat kost de Ford Mustang GTD in Nederland en België?

Op de site vind je verschillende prijzen van de GTD in de landen waar hij gekocht kan worden. In Canada is de speciale Mustang het goedkoopst met een minimale prijs van omgerekend net geen drie euroton. In de VS kost ie omgerekend net iets meer dan drie euroton. Hier in Nederland bedraagt de startprijs 476.800 euro. We kunnen niet zien hoeveel daarvan BPM is – maar de fiscus zal in blij met je zijn.

De prijs van de Mustang GTD is in België uiteraard een stuk lager, want daar beginnen de prijzen bij 366.000 euro. Het kan blijkbaar nog duurder dan in Nederland. Noorse klanten betalen omgerekend ongeveer 480.000 euro en in Oostenrijk is de GTD het duurst met een prijskaartje van 525.000 euro. Voor deze bedragen heb je ook een Ferrari of een Porsche.

Specificaties van de Mustang GTD

De 5,2-liter V8-motor is voorzien een drysump-oliesysteem en een supercharger. Het vermogen moet ‘meer dan’ 800 pk zijn. De automatische transmissie bestaat uit acht versnellingen en heeft een dubbele koppeling. Voor topsnelheden en sprinttijden is het nog te vroeg. Wel moet een rondje Nürburgring Nordschleife binnen zeven minuten moeten kunnen. In de lente van 2025 zouden de leveringen in Nederland en België moeten beginnen.

Reacties

  • Dave heeft op 17 juni 2024 geschreven:

    V.w.b. de BPM zou het gunstig zijn als deze auto niet de openbare weg op mag; in dat geval is er helemaal geen sprake van BPM…

    Reageer
  • EC Dubost heeft op 17 juni 2024 geschreven:

    De inzet van de groene Khmer in Den Haag is om leuke dingen voor de burger zo onbereikbaar mogelijk te maken.

    Reageer
  • Sman58 heeft op 17 juni 2024 geschreven:

    Nou de reparatiekosten hier in land vd drempels zullen veel hoger zijn dan de kosten vd klote drempels.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)