
Er bestaan twee soorten mensen op deze aardbol: mensen die (in ontkenning zijn en) heel graag een F-150 Raptor willen en de mensen die nog niet weten dat ze er eentje willen. Ze zijn gewoon erg cool. Helaas is er voor Nederlanders en Belgen nauwelijks een denkbaar rationeel argument om een grote pick-up te kopen. Ze zijn zwaar, groot, nogal dorstig en alles wat je achterin gooit, wordt gestolen.
Ford Ranger Raptor met dieselpower
De Ford Ranger Raptor neemt een deel van die argumenten weg. Hij is kleiner (2,18 bij 5,4 meter), lichter en zuiniger (omdat diesel!) dan zijn grote broer. De baby-Raptor krijgt een 2,0-liter viercilinderdiesel met 213 pk en 500 Nm koppel.
De bodem is 28,3 centimeter verwijderd van het asfalt en de af- en aanrijhoek is respectievelijk 24 bij 32,5 graden. Plus (en dit is belangrijk) de Baja-modus is aanwezig. De modus is iets wat Ford high-speed desert running noemt. We hebben de Baja-modus een keer mogen ervaren in Californië.
Iedereen wil Baja-modus
Toen we de snelweg af gingen in Borrego Springs – het spirituele thuis van de Raptor en de plek waar z’n terreinvaardigheden zijn ontwikkeld – z’n Baja-modus inschakelen en vol gas gaven, beseften we pas echt dat dit iets is wat iedereen op z’n minst eens in zijn leven zou moeten doen. Je gelooft gewoon niet waartoe deze truck in staat is.
Wat ons betreft kan iedereen z’n Transit-busje inruilen voor een Ford Ranger Raptor. De normale Ranger is gewoon te koop in Nederland, dus met wat geluk deze ook. Gewoon even leren parkeren met z’n 5 meter lengte. Hé: als een stadsbus het kan…
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Ford Ranger Raptor review: Een van de leukste bedrijfsauto’s van dit moment

De nieuwe Ford Ranger Raptor krijgt er een 3,0-liter V6-benzine bij

Hennessey Ranger VelociRaptor krijgt Focus RS-power

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Het populairste automerk in Nederland verkoopt ook de lelijkste auto van dit moment

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
