Als de Belastingdienst een seriemoordenaar is, dan is de Ford Ranger Raptor één van de slachtoffers die in zijn kelder opgesloten zit. Vastgeketend door door de BTW en verminkt door de BPM. De spring-grage dieselpick-up is hier dankzij die belastingen zo duur, dat de importeur de pick-up niet eens in Nederland levert. Tot voor kort: de Ford Ranger Raptor komt tóch naar Nederland!

Ford Nederland laat aan TopGear weten dat er zo veel positieve reacties op de Ranger Raptor binnenstromen, dat ze de mogelijkheden voor een grijs kenteken nog eens extra zijn gaan onderzoeken. Door onder meer de achterbank te verwijderen, kunnen ondernemers de Ford Ranger Raptor een stuk gunstiger kopen op het grijze kenteken. Uit puur rationele overwegingen uiteraard, zoals zijn 2.500 kilo trekgewicht.

De Ford Ranger Raptor is kleiner (2,18 bij 5,4 meter) dan de F-150 Raptor, lichter en zuiniger (omdat diesel!). De baby-Raptor krijgt een 2,0-liter viercilinderdiesel met 213 pk en 500 Nm koppel. De bodem is 28,3 centimeter verwijderd en extra speciaal is de aparte Baja-modus, die gericht is op hard rijden op ondergronden die daar normaal niet voor geschikt zijn.

Supersnel gaat de Ford Ranger Raptor overigens niet. De 0-100-tijd is 10,5 seconden en bij 170 km/u kun je beteuterd blijven kijken naar je snelheidsmeter, maar er gaat niets gebeuren. Dan mis je ook het hele punt van de auto. De tientraps automaat zet altijd de juiste versnelling voor je klaar om het maximale koppel goed te benutten.

Prijs Ford Ranger Raptor in Nederland

De prijs voor de Ranger Raptor in Nederland is niet bekend. Let op dat je altijd een onderneming moet hebben en aan nog wat eisen moet voldoen om in aanmerking te komen voor een grijs kenteken. In Duitsland kost de pick-up 66.770 euro. Als je ‘m als particulier koopt, ga je al snel over de 100.000 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear