Tesla, of eigenlijk Elon Musk, ligt al tijden in de clinch met Ford. Vorig jaar plaatste de Tesla-messias trots op Twitter dat het elektrische merk 7.000 auto’s in 7 dagen produceerden. Ford reageerde doodleuk met exact dezelfde tweet, maar dan met hun productieaantal: 7.000 auto’s in 4 uur tijd.
7000 cars, circa 4 hours. ❤️Ford Team❤️ https://t.co/FZSclsFoS0
— Steven Armstrong (@StevenArmstrong) July 1, 2018
Zondag was het tijd voor ronde twee. Tesla plaatste de nieuwe Cybertruck en de Ford F-150 rug tegen rug voor een potje touwtrekken. Om het lastiger te maken voor de elektrische pick-up, mocht deze heuvelopwaarts rijden. Zoals je verwachtte: de Tesla Cybertruck won met het grootste gemak.
Cybertruck pulls F-150 uphill pic.twitter.com/OfaqUkrDI3
— Elon Musk (@elonmusk) November 24, 2019
Niet heel lastig, maar we laten Netflix-wetenschapper Neil deGrasse Tyson het even uitleggen, hij plaatste deze reactie: ‘Elektrische auto’s zijn befaamd zwaar – op beide assen. Het draait om het gewicht dat gedragen wordt door spinnende banden. Dat is de bron van tractie, niet het motorvermogen.’
Geen eerlijke vergelijking
Sundeep Madra, de Vice President van innovatietak Ford X, tweet als reactie: ‘Hey Elon, stuur ons een Cybertruck en dan doen we een appels met appels-test voor je.’ Hij wil hiermee zeggen dat Tesla geen eerlijke vergelijking maakt. De Ford F-150 in de video lijkt een achterwielaangedreven variant met de lichtste 2.7 EcoBoost V6-motor (330 pk) – en al helemaal niet de elektrische versie die Ford over een tijdje op de markt brengt. Bovendien had de Tesla een rollende start, wat altijd helpt.
hey @elonmusk send us a cybertruck and we will do the apples to apples test for you 😉😉😉https://t.co/H3v6dCZeV5
— sunny madra (@sundeep) November 25, 2019
De reactie van Elon Musk is simpel: ‘Bring it on.’ Deze wedstrijd touwtjetrekken lijkt dus nog een staartje te krijgen. Waarbij je je ook kunt afvragen: is dit niet gewoon een ordinair wedstrijdje ver plassen?
Reacties