
Onze vaste correspondent Cas Pedaal heeft aan den lijve ondervonden dat je niet áltijd straffeloos een agent een verwensing naar zijn hoofd mag slingeren. Inmiddels is hij weer op vrije voeten en heeft hij zijn wekelijkse artikel weer ingeleverd. Zoals altijd: helemaal gecheckt en voor de volle 1,00 procent waar bevonden.
‘Ik heb mijn sticker met “official CJIB-sponsor” weer van m’n achterklep getrokken’, zegt Frits Meester resoluut. Hij is boos omdat het ministerie van Justitie en Veiligheid volgend jaar de verkeersboetes met nog eens 10 procent wil verhogen. ‘Dit doen ze alleen om de staatskas te spekken. Ik noem ze altijd “de roverheid”. Schrijf je dat wel op? Is een leuk grapje’, dringt Frits Meester aan.
‘Dit is al de tweede keer dat ze de boetes verhogen, en het leven is al duur genoeg. Daarom ga ik uit protest géén snelheidsboetes meer rijden totdat het plan van de baan is. En ik roep iedereen op uit protest zich netjes aan de snelheid te houden. Want wist je dat 100 procent van de snelheidsboetes in Nederland wordt gereden door hardrijders? Dit gaat ze een hoop geld kosten’, meent Frits.
‘En als iedereen vandaag stopt met het scoren van verkeersboetes, dan kost dat de overheid meer dan 600 miljoen euro per jaar. Dan krabbelen ze binnen no-time terug. We zullen eens zien hoe blij ze zijn als iedereen zich in Nederland plots netjes aan de regels houdt. Pas als ze de plannen voor 2024 bijstellen, ga ik weer te hard rijden’, zegt Frits.
Meer satire lezen?
8 reacties op “Frits (38) gaat uit protest geen boetes meer rijden: ‘Dat zal de overheid leren’”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken

Gordelverklikker geliquideerd in Amsterdam: ‘Ik heb nergens spijt van’

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘extra proteïne’

Extinction Rebellion krijgt eigen stuk snelweg om te blokkeren: ‘Zo kunnen ze ongestoord hun gang gaan’

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je er dus een boete krijgen)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De nieuwe handsfree-flitsers van de politie maken blijkbaar soms een (best grappige) fout

Zoveel werd er nu écht geflitst in Nederland tijdens de flitsmarathon

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

Hardrijder met extreem veel geluk krijgt geen boete omdat ie precies op tijd van huis vertrok

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Dit verwarrende verkeersbord betekent niet wat jij denkt (dus pas op voor een boete)

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Welke trajectcontrole is nou aangepast naar 70 km/u door werkzaamheden en welke niet?

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Goeie zaak Frits. Tegenover die 600 miljoen inkomsten derving voor de overheid staat 2400 miljoen besparing door minder verkeersdoden/gewonden en minder kosten en schade en files die dat met zich meebrengt. Een win win situatie zullen we maar zeggen.
Minder boetes, dan verhogen ze het toch gewoon.
Precies wat de overheid wil , iedereen netjes aan de verkeersregels laten houden. Nu bij elk vergeten aanzetten van de richtingaanwijzer ook nog beboeten , lost het begrotingstekort zeer snel op
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Tijd voor een actiegroep “Stop de Roverheid”
Vanaf nu 30 /50 in de bebouwde kom en 60/80 op de provinciale wegen en 100/120 op de snelweg😉👍👍👍
Iedereen die het woord “roverheid” gebruikt, is te triest om serieus te nemen.
Roverheid is een goed woord voor een overheid die inmiddels al meer dan 1000.000.000 euro binnen harkt aan parkeergeld. Een overheid die er voor heeft gezorgd dat je voor een paar uur parkeren al snel 1/4 van een netto modaal daginkomen kwijt bent. Een overheid die ons zelfs laat betalen voor het niet rijden met de auto. En het zal alleen nog maar erger worden.
Niets mis met de term roverheid. Door bv de boetebedragen te vergelijken met andere landen, dan snap je waarom. En dat het niet om de veiligheid gaat maar om zo veel mogelijk extra binnen te harken. Waar het makkelijkst en snelst kan worden geflitst.
Daarom dat nu in een paar auto’s een nieuw systeem getest word dat live monitord hoe het verkeersgedrag is. Wat voor gevolgen dit voor privacy en boetes heeft is echter nog niet bekend