Laad deze argument-kogel maar in het magazijn van je ‘In Amerika Is Alles Groot En Overdreven’-pistool. Gewoon, voor als iemand op een feestje beweert dat ‘Amerika echt zo overdreven niet is’. In Amerika haal je een GMC Yukon met 1.000 pk (mag ook een XL-versie zijn) gewoon bij de merkdealer, met drie jaar garantie. Specialty Vehicle Engineering doet het werk voor de dealers.

Specialty Vehicle Engineering bouwt de 6,2-liter V8 volledig nieuw op als grotere 6,8-liter met sterkere interne onderdelen en monteert er tot slot een flinke supercharger op. Het resultaat is 1.013 pk – wat we voor het gemak maar even afronden. De automaat krijgt tevens verstevigingen om al het geweld aan te kunnen. In het interieur kun je een lading badges laten aanbrengen – maar dat hoeft niet.

Vierwielaandrijving is voor watjes

Om het verhaal nog wat ridiculer te maken: de upgrade naar 1.000 pk levert Specialty Vehicle Engineering enkel op de versies met achterwielaandrijving. Wat, je bent toch geen watje? Als je vierwielaandrijving hebt, moet je genoegen nemen met 821 pk. Anders maakt de motor wokkels van de voorste aandrijfassen – vermoedelijk.

Ach, wie heeft er ook vierwielaandrijving nodig voor de veiligheid, want de GMC Yukon met 1.000 pk gaat nergens heen. Als je al naar het gaspedaal kijkt, krijgen de achterwielen door de angst en stress spontaan een burnout. En als je het pedaal daadwerkelijk indrukt, blijf je staan in een wolk van je eigen rook.

Wat kost de GMC Yukon met 1.000 pk bij de dealer?

Een GMC Yukon kost normaliter zo’n 65.000 dollar (57.000 euro) bij de dealer in Amerika. Een XL-versie kost 3.000 dollar (2.600 euro) meer. Wat het pretpakket van Specialty Vehicle Engineering aan de prijs toevoegt, is niet bekend. Verwacht dat de vermogensinjectie de prijs ongeveer verdubbelt. Of ga jij voor de Camaro met 1.000 pk – ook bij de dealer?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear