Wil je als garagebedrijf je omzet verhogen, ook in deze barre tijden, dan is er maar één oplossing: leg de vrouwen in de watten. Uit onderzoek van, nee, niet Maurice de Hond, maar van Collette Dunkley blijkt namelijk dat de vrouw grote invloed heeft op de keuze van de auto én dat deze groep de enige groeimarkt is voor de verkoop van nieuwe auto’s in Europa.
 
Het roer bij de autobedrijven moet dus om. De verkopers moeten zich meer gaan richten op de vrouw des huizes. Zij heeft namelijk niet alleen grote invloed op de keuze van de auto, maar hakt uiteindelijk ook nog eens de knoop door. Dus, autoverkopers, neem de vrouwen maar wat meer serieus de komende jaren…
 
Bovendien zal tussen 2004 en 2020 het aantal nieuwe auto’s dat gekocht wordt door vrouwen toenemen met 40 procent. Hoe dat komt? Momenteel heeft ‘slechts’ 65 procent van de vrouwen een rijbewijs, tegen 85 procent van de mannen, maar het aantal vrouwelijke bestuurders neemt de komende jaren naar verwachting gestaag toe. 

afbeelding: ONL[Oosterhuis_Lénard].

Reacties