
De BMW 4-serie heeft een nogal… uitgesproken grille. Iedereen heeft er een mening over, en niet iedereen ziet de toekomst van BMW rooskleurig in. Ontwerper Domagoj Dukec vertelt dat de grote grille van de BMW 4-serie niet op elke nieuwe BMW zal terugkomen. Hij wil dat de auto’s hun eigen look hebben. ‘We gebruikten nooit de radiateur als een identiteit, zoals Cadillac, Mercedes en Rolls-Royce. Onze nieren waren altijd verticaal. We veranderen dus niet om het veranderen. Dit is ons origineel. Het bestaat nergens anders.’
Dukec zegt dat iedereen een mening mag hebben over hoe de grille eruitziet, maar dat het verder niet uitmaakt. ‘Premium draait niet om klanten die ons vertellen wat ze willen. Onze onderzoekers willen zien hoe mensen reageren. Wij definiëren hoe BMW eruitziet.’ Bovendien: BMW is niet één ding meer. ‘We hebben zoveel auto’s in het aanbod. Sommige zijn eleganter en andere zijn expressiever. Geen van de auto’s zijn het allebei – je wilt niet zoete en zoute popcorn mixen’, sluit hij af.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Is de gefacelifte BMW M4 Competition M xDrive Cabrio je ideale levenspartner?

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

De BMW M4 CS streeft in alles perfectie na, maar vergeet één klein ding (review)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Renault begrenst de Clio op 110 km/u en voor 59 euro halen ze de begrenzer eraf

Handig: sommige mensen hebben autoleningen die langer duren dan hun huwelijk

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63
