Het komt regelmatig voor dat een van onze redacteuren ‘s nachts wakker wordt van een Lambo-droom. Daar is verder niets ranzigs of vervelend aan, want een Lambo-droom is niets anders dan een vurige wens een Lamborghini te bezitten. En die wens leidt dan tot die droom. En daar krijg je een prettig gevoel van. En je word er zwetend van wakker als je bij het deel van de droom bent aanbeland dat je voor een grote beurt naar een garage moet. Tot zover niets schokkends.

De Lambo-droom wordt heviger…

Nou wordt die droom de laatste tijd extra aangewakkerd door dit: er staan twee Lamborgini Gallardo’s te koop, elk voor een prijs die lager is dan de goedkoopste Tesla Model S. De gele komt uit 2005 en heeft bijna 115.000 kilometers gelopen, de witte komt uit 2004 maar heeft ook 50.000 kilometers minder gereden (63.124 kilometer). Het komt er op neer dat we ze allebei willen. Maar we durven niet. Een nier afstaan, dat gaat nog wel – hoewel het net geen 75.000 euro oplevert – maar wat zijn de running costs? Ga je failliet aan een grote of zelfs kleine beurt? Kun je er elke dag mee rijden? Heb je zin om een wak in je navi te tikken omdat er altijd een Audi-logo in verschijnt als je de auto start (bij die witte dan, die gele kun je zelf uitrusten met een plak-TomTom)? Allemaal vragen!

Heb jij nou ervaring met zo’n auto – dus met een vroege Gallardo, met automaat – dan horen wij graag van je! Zet je commentaar onder het bericht, of mail ons en wij zetten je tekst, al dan niet anoniem als je wilt (het blijft een Italiaanse auto) op onze site. We zijn benieuwd naar je ervaringen, naar de kosten voor onderhoud, naar de zwakke en sterke punten. Want misschien wordt het tijd om een droom te vervullen…

Ps. de foto’s bij dit artikel zijn niet van de auto die te koop staat. Maar we vonden deze foto’s gewoon mooier. Veel mooier.

Reacties

  • William de Ruijter heeft op 4 januari 2017 geschreven:

    Koop de gele. Die is meer Lambo dan een witte. Zeker als je ook veel geel in de auto zelf hebt, is ie spectaculair. (Ook ik heb een gele Gallardo: jullie hebben de mijne geleend voor de TopGear Special over Lamborghini). Met een e-gear leer je omgaan: steeds even van t gas af, dan schakelt ie sneller en zonder “headbangen”. Voor dagelijks gebruik is het handig om een liftsysteem in te laten bouwen en een cruisecontrol. De onderhoudskosten zijn niet laag, hoger dan een Corvette C6, maar wel te doen, want het plezier weegt daar ruim tegenop.

    Reageer
  • Jordy Hanssen heeft op 9 augustus 2016 geschreven:

    Rij elke dag bijna een een galardo se coupe en een galardo spyder.

    • Erik heeft op 10 augustus 2016 geschreven:

      Elke dag bijna of bijna elke dag? 😉
      Gokje: Werk je bij Super Experience uit Nijmegen? Toffe job!

      Reageer
    Reageer

Laat een antwoord achter aan Jordy Hanssen Reactie annuleren

(verplicht)