
Wat als jij een leuke Japanse auto van zo’n vijftien jaar oud wilt hebben, maar je partner wil graag een nieuwe Land Rover Defender? Dan sluit je een compromis en neem je een Defender. Bevind je jezelf in dit onrealistische scenario? Droog dan je traantjes: om liefhebbers van Japanse auto’s een thuisgevoel te geven in de Land Rover Defender, zijn er nu roestaccenten te koop. Geen wrap, echt roest. En iedereen weet dat roest lichter is dan koolstofvezel.
Voor de roestaccessoires kun je nu langs bij het Nederlandse Heritage Customs, een onderneming van onder andere Niels van Roij. Zij spuiten een dun laagje metaal op bestaande delen en bewerken dat vervolgens. In dit geval hebben ze het metaal laten roesten voor een vintage-look. Je kunt ook kiezen voor een dun laagje aluminium, messing, brons, titanium, zink of goud. Naast oxideren (dat gaat dus niet met alle metalen) kan Heritage Customs het metaal ook borstelen of polijsten.
De roestlook kan op de meeste oppervlaktes worden toegepast, dus ook op de wielen of in het interieur. Je hoeft niet bang te zijn dat de boel op een gegeven moment wegrot, zegt Niels van Roij: ‘De corrosie kunnen we op ieder gewenst moment een halt toeroepen: middels het sealen van het metaal stopt het roestproces.’ Heritage Customs biedt naast de metaalspray ook andere personalisaties aan voor je Defender, bijvoorbeeld nieuwe wielen of een op maat gemaakt interieur.
Meer van TopGear


Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Hardrijder komt door een slimme advocaat onder een boete van 204 km/u uit

Je kunt straks ook rode verlichting aan de voorkant van een auto gaan zien – dit is waarom

Waarom 1160 matrixborden in Nederland niet aan geven hoe hard jij mag rijden (terwijl de snelheid wel geldt)

Zo weet je alle over de GP Oostenrijk 2025 in minder dan 120 seconden

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden
