Een argument dat we zelf vaak gebruiken, maar wel volledig achterstaan: dat je iets te veel hebt betaald voor een auto, ben je snel vergeten, maar als je te goedkoop een auto koopt, heb je daar altijd nog last van. We durven bijna te garanderen dat deze wijsheid van toepassing is op deze Golf R Performance. Van een afstandje ziet ie er leuk uit, de tellerstand is acceptabel en we gokken dat je niet hoog hoeft te bieden.
Kijk je wat verder, dan wapperen de metaforische rode vlaggen in je gezicht. Zo vond iemand het een goed idee om plakkertjes op de voorbumper te doen en lijkt de voorbumper überhaupt niet helemaal lekker gespoten te zijn. Ook is één parkeersensor wit. Dan zit er een erg vervelende deuk op de voorste raamstijl en zijn beide dorpels beschadigd. Als je niet zo kritisch bent, kun je daar nog mee leven. Of je laat het fiksen.
Heeft deze VW Golf R in de prak gezeten?
Duik je onder de motorkap, dan zie je dat de voorschermen niet lekker in de lak staan. Dit betekent vaak dat ze vervangen zijn. En waarom zou je beide voorschermen vervangen? Juist: een forse voorschade. Dit rijmt met de slechte lak op de voorbumper en hoe gevoelig de motorkap lijkt te zijn voor steenslag. Nu is een schadeauto niet per definitie verkeerd, maar wel als de schade niet heel vakkundig verholpen is. Daar lijkt hier sprake van te zijn.
Je zou een gokje kunnen wagen, maar dit voelt als een auto die om de haverklap vage klachten krijgt. En dat zijn de ergste klachten, want de garage zal hier lang mee bezig zijn. Het kan al zoiets simpels zijn als een massa-aansluiting die niet goed zit. Of een piepklein kabelbreukje. Wil je echt een Golf R, kun je beter doorsparen voor een goed exemplaar. In de lange termijn zal dit goedkoper zijn.
Ben je eigenwijs en wil je een laag bod uitbrengen op deze VW Golf R, dan kun je terecht bij Domeinen Roerende Zaken. Deze kavel gaat binnenkort open en dan kun je kijken of je een leuke deal kunt scoren. Van ons zul je in ieder geval geen concurrentie ervaren.
Reacties