Een argument dat we zelf vaak gebruiken, maar wel volledig achterstaan: dat je iets te veel hebt betaald voor een auto, ben je snel vergeten, maar als je te goedkoop een auto koopt, heb je daar altijd nog last van. We durven bijna te garanderen dat deze wijsheid van toepassing is op deze Golf R Performance. Van een afstandje ziet ie er leuk uit, de tellerstand is acceptabel en we gokken dat je niet hoog hoeft te bieden.

Kijk je wat verder, dan wapperen de metaforische rode vlaggen in je gezicht. Zo vond iemand het een goed idee om plakkertjes op de voorbumper te doen en lijkt de voorbumper überhaupt niet helemaal lekker gespoten te zijn. Ook is één parkeersensor wit. Dan zit er een erg vervelende deuk op de voorste raamstijl en zijn beide dorpels beschadigd. Als je niet zo kritisch bent, kun je daar nog mee leven. Of je laat het fiksen.

Heeft deze VW Golf R in de prak gezeten?

Duik je onder de motorkap, dan zie je dat de voorschermen niet lekker in de lak staan. Dit betekent vaak dat ze vervangen zijn. En waarom zou je beide voorschermen vervangen? Juist: een forse voorschade. Dit rijmt met de slechte lak op de voorbumper en hoe gevoelig de motorkap lijkt te zijn voor steenslag. Nu is een schadeauto niet per definitie verkeerd, maar wel als de schade niet heel vakkundig verholpen is. Daar lijkt hier sprake van te zijn.

Je zou een gokje kunnen wagen, maar dit voelt als een auto die om de haverklap vage klachten krijgt. En dat zijn de ergste klachten, want de garage zal hier lang mee bezig zijn. Het kan al zoiets simpels zijn als een massa-aansluiting die niet goed zit. Of een piepklein kabelbreukje. Wil je echt een Golf R, kun je beter doorsparen voor een goed exemplaar. In de lange termijn zal dit goedkoper zijn.

Ben je eigenwijs en wil je een laag bod uitbrengen op deze VW Golf R, dan kun je terecht bij Domeinen Roerende Zaken. Deze kavel gaat binnenkort open en dan kun je kijken of je een leuke deal kunt scoren. Van ons zul je in ieder geval geen concurrentie ervaren.

11 reacties op “Hoe goedkoop deze ‘nette’ Golf R met 320 pk bij Domeinen ook is, je wilt hem echt niet”

    • Inderdaad, dat is bij VW gewoon één grote armoe, terwijl je toch aardig wat neer mag leggen voor een storingsgevoelige auto. Zo ervaar ik het tenminste. Spijt al haren op m’n hoofd dat ik dat hok gekocht heb!

  1. Ik heb een broertje die zit bij de marechaussee die controleert regelmatig aan de grens bij de Duitse grens samen met de Duitse politie en die geeft aan dat zij dit soort auto’s graag aanhouden meestal zitten er jongens achter stuur die heel wat te verbergen hebben hij geeft ook aan dat dit soort auto’s heel hoog in de prioriteit bij de politie en marechaussee zit.

    • Hiervan was al sprake bij de Golf 2, niets nieuws dit probleem. Persoonlijk begrijp ik mede daarom niet waarom een VW Golf zo magisch is, maar dat heeft waarschijnlijk iets te doen met achtergrond (nee, hiermee bedoel ik een bevolkingsgroep en geen afkomst, dus niets racistisch, tenzij bewoners van bepaalde, nader te bepalen die de lezer, stadsdelen tegenwoordig een ras zijn (zoals bijvoorbeeld ras Amsterdammer of ras Rotterdammer)), intelligentie en de combinatie hiervan.

      Dus, persoonlijk heb ik de mening dat bepaalde figuren in bepaalde auto’s rijden

  2. Wat een waardeloos artikel, ik durf te wedden dat de auteur voor 1 euro het ding best zou kopen en zich dan ineens spekkoper voelt…
    Alles staat en valt met de prijs

    • Heb je het artikel überhaupt wel gelezen…. hij geeft als advies dat je die niet moet kopen omdat er vage klachten bij kunnen komen doordat die slecht gerepareerd is. Het heeft deels met het exterieur te maken maar niet volledig

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *