
De Duitse tuner Hofele is ervan op de hoogte dat de meeste moderne G-klasses nooit tot hun buitenspiegels in de modder komen te staan. Een ritje door Steenbergen is het dichtst dat de auto’s zullen komen bij een potje rock crawlen. De meeste G’s dienen als stoer alternatief voor luxe limousines – en daarom bouwt Hofele de G-klasse om met de achterpassagiers in gedachten. Je ziet wat dat betekent: suicide doors op de Hofele Mercedes G-klasse.
De zelfmoorddeuren openen de andere kant op. Dit zou het instappen vergemakkelijken, maar het ziet er vooral tof uit. Dit soort deuren vind je op auto’s van Rolls-Royce, maar ook bij Mazda en Fiat. De stoelen in de Hofele Mercedes G-klasse zijn niet standaard meer. Ze beroofden verzorgingstehuizen van grote luie fauteuils, die met nieuwe wit leren bekleding achter in de G werden geplaatst. Ze masseren, koelen en verwarmen.
De passagiers kijken uit op schermpjes in de stoelen voor ze en beschikken over een tablet in het midden. De instaplijsten klappen automatisch uit, er zijn koolstofvezel wielkasten en als kers op de taart monteert Hofele 23-inch velgen onder de Mercedes G-klasse. De grijze lak heet ‘Carpathian Grey by Range Rover’ en de zwarte lak is ‘Crystal Black by Rolls Royce’. Wat het hele feest moest kosten, zul je even aan Hofele moeten vragen.
Meer van TopGear


Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit
