Twee jaar geleden zette Honda er de CB4 Concept neer, een naked roadster die was gebaseerd op de CB650F en bakken met uitstraling had. Even geleden deden ze hetzelfde trucje nog eens dunnetjes over, maar dan anders, met deze creatie van hun R&D-centrum in Rome: de CB4 Interceptor.
Volgens Honda volgt het nieuwe ontwerp het ‘Neo Sports Café’-designthema van de oorspronkelijke CB4 Concept (en de binnenkort te introduceren CB1000R), met een flinke dosis ‘Sport Endurance’ eraan toegevoegd. Hoe meer van dat soort termen je gebruikt, hoe minder het een motorfiets eer aandoet, dus wij vatten het liever als volgt samen: als er één moderne caféracer-interpretatie is die wat ons betreft niet in de conceptfase mag blijven hangen, is het deze.
Honda geeft opvallend weinig prijs over de CB4 Interceptor. Zo weten we niet of de viercilinder standaard is gebleven ten opzichte van de CB650F (zo ja, dan hebben we het over 91 pk en 64 Nm). Wel zien we dat de ophanging behoorlijk is aangepakt, met een upside-down Öhlins-voorvork en een swing-arm met instelbare demper achter. Verder spotten we Brembo-remmen en een unieke 4-in-1-uitlaat die eindigt bij het korte, pronte achterste van de CB4.
Een grappig detail is de koplamp, die bestaat uit een lichtgevende ring met een fan erin. Deze zet de rijwind om in energie voor het navigatie-touchscreen. Dat scheelt weer een paar milliliter benzine op een tank, of zo. Denk dit soort futuristische geintjes weg, en hier zou zomaar Honda’s volgende hit kunnen staan.
Reacties