Honda Civic met Integra-motor is doodeng

Meer dan 250 pk op slechts 725 kilo. En VTEC, yo

Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng
Honda Civic met Integra-motor is doodeng

Sinds de Honda Urban EV Concept zijn schattige smoelwerk liet zijn, is onze liefde voor de eerste en tweede generatie Honda Civic opnieuw aangewakkerd. Met het zien van deze Honda Civic staan we in vuur en vlam.

En niet vanwege het smetteloze uiterlijk, deze schoonheid heeft ook een prachtig karakter: een VTEC-karakter. Het project begon met een krokante Civic uit 1974. De hele auto ging uit elkaar om aangepakt te worden, maar het klassieke uiterlijk bleef behouden.

De eigenaar, Christopher, werkte alle roest weg, verschoof het vuurschot naar achteren om plaats te maken voor een K20-motor uit een Honda Integra Type R. Hij schat dat zijn Honda Civic met K20-motor nu ongeveer 720 kilo weegt. De viercilinder produceert ongeveer 250 pk. Dat zijn hele gunstige cijfers.

‘Ik had een Lancer Evo met 450 pk aan de wielen, een Lotus Exige met 300 pk en een BMW M2 met bijna 400 pk. Deze kleine Honda is de engste auto die ik ooit gereden heb’, zegt Christopher. Hij voegt toe: ‘hij is leuk maar je moet goed oppassen. Je rijdt in principe met een krachtige motor met daaromheen wat aluminiumfolie als koets. Je moet niet crashen’. Voor je het weet sta je letterlijk in vuur en vlam.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken