Honda CR-Z, nu helemaal echt

Hoeveel concepten en uitgelekte beelden hebben we wel niet gezien van de CR-Z, de revival van de CRX die door Honda al jaren wordt beloofd? En nu staat ie ineens in Detroit. En? Wat vinden we ervan? In een normaal lakkleurtje met normale productie-elementen, is het futuristische er wel af.
 
Zoals beloofd is de CR-Z de eerste hybride sport coupé voorzien van een 1,5-liter i-VETC motor gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak (!) en natuurlijk een elektromotor die de boel ondersteunt. Honda geeft voor Amerika een CO2-uitstoot op van 117 g/km, dus kan men in ons land wel naar BPM-vrijstelling fluiten.
 
Qua design is het een bijna logische opvolger van de CRX, al ligt dat laatste model van die specifieke Civic-versie al wel heel ver in het verleden. Ook nu wordt het weer een 2+2 en dat betekent dan geen ruimte op de achterbank. Het dashboard heeft de bekende samenstelling met veel blauwverlichte instrumenten op verschillende niveaus.
 
De Honda CR-Z heeft een wielbasis die 115 mm onder die van de Insight blijft, terwijl de lengte zelfs 295 mm korter is. Begin maart op de salon van Genève zal Honda de Europese variant laten zien, die niet zoveel zal afwijken.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken