Ooit was dit de snelste voorwielaangedreven auto op de kwartmijl. Hij werd niet verslagen omdat er een snellere kwam, maar omdat de eigenaar koos voor een overstap naar vierwielaandrijving. Snel is de Honda Integra van Myles Kerr nog steeds. Het vermogen van zijn ‘Gringotegra’ ligt ergens rond de 1.500 pk waarmee nog vele ‘no-prep’ dragraces worden gewonnen. Dit zijn races op imperfect asfalt om zo het straatracen te imiteren.
Na 7,715 seconden kan de Honda het afstandje van 400 meter afleggen. Aan het einde tikt de snelheidsmeter 314 km/u aan. Trek je hem door naar een halve mijl, dan klimt de topsnelheid naar 348 km/u. In een auto die uit 1994 stamt, voor de duidelijkheid. Kerr kocht de Integra GSR in 2006 met een 1,8-liter VTEC-motor. De Honda was zo origineel als het maar zijn kan.
De snelste Honda Integra op zijn dieptepunt
Twee jaar later gebeurde het onvermijdelijke. De Integra was een van de meest gestolen auto’s in de Verenigde Staten. Ook de GSR van Kerr moest eraan geloven in 2008. Toen de auto werd teruggevonden door de politie, was er zoveel schade dat de verzekeringsmaatschappij dat auto liet afschrijven.
Kerr kocht hem terug, voegde een turbo toe en zo kwamen er steeds meer extra spulletjes op de auto. Nu draait de Integra tot een bescheiden 11.000 tpm. Naast het technische deel gaat het verhaal van de snelste Honda Integra over doorzettingsvermogen. De auto heeft vele, harde klappen gekregen, maar kwam die allemaal te boven.
Big mo heeft op 2 februari 2024 geschreven:
Liever zo’n auto bezitten,dan een extreem dure exoot die het 10 tienvoudige kost. En je bent nog sneller op de kwart mijl dan bijv. een Chiron of Veyron ,of Ferrari
Rick heeft op 3 februari 2024 geschreven:
Heb je zelf wel eens een stevig getunede auto gehad? De rijbaarheid is compleet weg, met een koppeling die alleen aan of uit wil en motorsteunen die zo rigide zijn dat je iedere trilling tot in je oren voelt. De motor loopt alleen bij vol gas echt lekker, je hebt geen airco, geen cruise control, de stoel is niet verstelbaar en in je spiegels zie je geen klap, door alle trillingen.
Ik heb er zelf twee en het is echt fantastisch leuk. Maar om het betaalbaar te houden moet je op comfort gewoon grote consessies doen. Het is echt niet voor iedereen.
Vtec heeft op 5 februari 2024 geschreven:
Deze auto heb alles gewoon,en hij rij er gewoon daily mee zonder problemen.las