Wie een slordige paar ton heeft om stuk te slaan, kan deze week gaan shoppen in Californië. Tijdens de Monterey Car Week kun je nieuwe releases van automerken begluren of een bod uitbrengen tijdens een van de veilingen. Maar ook voor de normale mens komt er mooi nieuws uit de zonnige Amerikaanse staat. Honda, of eigenlijk de Amerikaanse tak Acura, komt namelijk met een nieuwe Integra. Om teleurstelling te voorkomen: er zijn vooralsnog geen plannen bekend om deze Honda Integra naar Nederland te halen.
‘Ik ben verheugd te kunnen zeggen dat de Integra terugkeert naar Acura met hetzelfde rijplezier en hetzelfde DNA als het origineel,’ zegt Jon Ikeda, grote baas bij Acura, ‘waarbij onze toewijding aan “Precision Crafted Performance” op alle mogelijke manieren wordt nagekomen – ontwerp, prestaties en de algehele rijervaring.’ Prik door het marketinggeblaat heen en je leest dat ze wel hun best doen om niet de oerwaarden van de oude Integra te verloochenen.
Flinke woorden
Ze moeten wel serieus aan de slag als ze die ‘Precision Crafted Performance’ van weleer willen evenaren. Honda bouwde slechts 25 Integra Type R’s per dag omdat ze bij elke motor de inlaatpoorten met de hand polijstten. Daarnaast was de voorruit bijvoorbeeld gemaakt van dunner glas, terwijl de afdekplaat voor het reservewiel was verdwenen, net als alle geluidsisolatie. De auto had nog geen 200 pk, maar hij woog slechts 1.100 kilo. Overigens spreekt Acura zelf (nog?) niet over een Type R-versie van de Integra.
Nog weinig bekend
Meer weten we helaas niet over de nieuwe Honda Integra (ja, het is een Acura – laat ons). We hopen op een voorwielaangedreven concurrent voor de Toyota GR 86. Maar helaas weten we dat het afstoffen van een naamplaatje uit de jaren negentig niet altijd het gewenst effect heeft. We zullen geen namen noemen, maar ehm, Mitsubishi Eclipse. Mogen we een wensenlijstje indienen? Komt ie: een Type R-badge, witte velgen, een viercilinder zonder turbo’s, VTEC en 200 tot 250 pk. Oh, en doe maar een setje rode kuipstoelen.
Reacties