Honda S660 Modulo X is Kei-leuk

De Honda S660 Modulo X is een sportauto in zakformaat

Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X
Honda S660 Modulo X

Kleiner en schattiger dan dit worden sportautootjes niet. De Honda S660 is minder krachtig dan een Fiat Panda en niet bijzonder snel, en toch zijn we fan. Met de Honda S660 Modulo X propt de Japanse autofabrikant nog meer stijl en dynamiek in de kleine verpakking.

De Honda S660 Modulo X krijgt op vijf manieren instelbare ophanging voor een scherper weggedrag. De remmen zijn krachtiger en de bumpers zijn aerodynamischer. De lampjes krijgen een oppoetsbeurt van het ontwerpteam en het interieur is ook opgefrist.

Meer vermogen voor de Honda S660 Modulo X?

De Japanse overheidscomputer zegt nee. De 660 cc met 65 pk voldoet exact aan de eisen die de overheid stelt aan een Kei-car. Kopers in Japan krijgen dan fijne kortingen op belastingen, en zo. Omdat het een turbomotortje is, kun je thuis zelf aan de slag met je laptopje om het vermogen iets op te hogen.

Wat kost zoiets?

Veel – of weinig, afhankelijk van hoe je ernaar kijkt. Voor een achterwielaangedreven midscheepse roadster, is het een koopje. Voor omgerekend 23.000 euro heb je een Honda S660 Modulo X in Japan. Voor een Kei-car is dat weer een flinke smak geld. De instapversie van de S660 kost je trouwens maar 16.000 euro. En nee, we gaan ‘m hier niet krijgen.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken