We beginnen ons af te vragen of na sluitingstijd in Parijs de deuren nog wel dicht kunnen. Het autonieuws gutst zo ongeveer uit de hallen naar buiten. Hyundai komt met de i20 en wie goed rekent en deze nieuweling tussen de i10 en i30 plaatst, weet dat het hier gaat om de opvolger van de Getz.
 
De auto lijkt er nog trekjes van over gehouden te hebben, maar is veel ronder van vorm. Het is het Europese designcentrum in Rüsselsheim dat verantwoordelijk is voor deze styling. B-segment auto’s zijn typisch Europees, dus kunnen ze ook hier het beste ontwikkeld worden. Het is natuurlijk geen auto waar hele volksstammen op zitten te wachten, het aanbod is al groot genoeg.
 
Maar de langere wielbasis zal ongetwijfeld voor meer binnenruimte gaan zorgen en ruimte, daar is de consument gek op. Hyundai kijkt met de i20 ook meteen wat verder in de toekomst. De i20 i-blue is voorlopig nog een concept van een ultra zuinige dieselversie. De 90 pk 1,4-liter CRDi neemt genoegen met 4,15 liter per 100 km en dat komt omgerekend neer op een CO2-uitstoot van 99 g/km.

Reacties