
Precies een jaar geleden schreven we over de Hyundai i-Flow conceptcar, de voorbode van de nieuwe Passat-beater waarmee het merk haar kansen in de middenklasse gaat beproeven. Het resultaat is deze i40, die volgende maand in Genève wordt onthuld.
We roepen de laatste tijd wel vaker dat Hyundai lekker bezig is, en ook met deze i40 kunnen we daar weinig tegenin brengen. De vloeiende, lage lijnen van de ‘Fluidic Sculpture’-designtaal, die overigens in Duitsland werd ontwikkeld, staan de wagon goed. Ook het interieur ziet er mooi uit, met een prominente middenconsole die een vleugje Infiniti met zich meedraagt. Volgens Hyundai is er in deze klasse niets ruimers te vinden.
De i40 is uit te rusten met allerlei luxe artikelen die in Duitsland vaak pas in hogere klassen in beeld komen, zoals verwarmde en verstelbare achterstoelen, een verwarmd stuur en maar liefst negen airbags. Op motorgebied voldoet hij aan de verwachtingen; Hyundai biedt twee varianten aan die in Nederland in de 20-procent-bijtellingscategorie vallen, te weten de 1.7 CRDi diesel (115 pk, 113 g/km CO2, start/stop) en de 1.6 GDI benzinemotor (135 pk, 138 g/km CO2, a-label). Ook zijn er nog een 1.7 diesel met 137 pk en een 2.0 GDI benzine met 177 pk.
Zoals gezegd staat de i40 in maart op de autosalon van Genève. Later dit jaar verschijnt hij in de showroom.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Autotest: Hyundai i40 CW 1.7 CRDi 116 pk

Autotest: Hyundai i40 CW 1.7 CRDi
Hyundai i-Flow concept hint naar i40

Zesde Hyundai Sonata wordt i40

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Dit automerk wil 800 volt gebruiken om jouw voorruit te elektrocuteren, want dat scheelt krabben

Van dit piepkleine detail in veel nieuwe auto’s zullen sommige mensen knettergek worden

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kia EV6 Long Range GT-Line: 343 kilometer in 15 minuten (review)

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

De gefacelifte Genesis GV60 is perfect voor het Nederlandse leasepubliek

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
