
Nog even terug naar wat Detroit-nieuws, niet omdat het zo wereldschokkend is, maar gewoon, omdat het leuk is.
Hyundai had namelijk twee nieuwtjes die allebei de moeite van het vermelden waard zijn. Allereerst is daar hun allersmakelijkste sportcoupé Genesis, die een stevige opfrisbeurt heeft gekregen. Het voorheen inderdaad wat anonieme front is aangepakt en heeft nu, dankzij die zeshoekige grille, een stuk meer persoonlijkheid gekregen. De achterkant ziet er nu ook wat serieuzer uit, er zijn wijzigingen aan het onderstel doorgevoerd )geen zorgen, het blijft gewoon een achterwielaandrijver) en, fijn: de motoren zijn sterker geworden. De 3,8-liter V6 heeft nu 350 pk, en dat zijn er maar liefst 47 meer dan nu. De tweeliter turbo heeft helemaal een enorme schop gekregen; die jankt er nu 275 pk uit, terwijl dat er ‘maar’ 210 waren. Schakelen kun je of zelf, met het handje door zes versnellingen heen, maar automatisch kan ook, via een nieuwe achttraps-bak. Rijden deed de Genesis toch al verrassend goed, dus we zijn benieuwd. Hij komt na de zomer naar Nederland, tegen die tijd komen we zeker nog op hem terug.
Dan de Veloster: leuk, gek ding dat ook nog eens prima reed, stelden we al eerder vast. Alleen die 140 peekaatjes – het ging, maar echt overhouden deed het nu ook weer niet. Dat is nu ook voorbij met de Veloster Turbo. Hij ziet er nog net even wat heftiger uit dan de turboloze – andere grille, voorbumper, skirts, dubbele centrale uitlaatpijp, dat werk, en het mist zijn uitwerking niet. De motor levert een hoogst vermakelijke 204 pk – now we’re talking! Het precieze cijfermateriaal van de Europese versie ontbreekt vooralsnog, maar dat komt vanzelf; ook de Veloster Turbo komt in het derde kwartaal onze kant op.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hyundai Vision G: Koreaanse weelde

Hyundai Genesis 3.8 V6 Htrac

Hyundai Genesis 5.0 R-Spec

Autotest: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 handgeschakeld

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Dit automerk wil 800 volt gebruiken om jouw voorruit te elektrocuteren, want dat scheelt krabben

Van dit piepkleine detail in veel nieuwe auto’s zullen sommige mensen knettergek worden

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kia EV6 Long Range GT-Line: 343 kilometer in 15 minuten (review)

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

De gefacelifte Genesis GV60 is perfect voor het Nederlandse leasepubliek

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
