
Kun je eventjes je handen wassen en je schoenen uitdoen? Dit is het nieuwe en nogal witte interieur van de Mercedes-AMG SL. Het naamplaatje uit het verleden maakt een comeback als een AMG-product. Mercedes noemt de interieurstijl ‘hyperanaloog’ en je moet het minimalisme uit de originele 300 SL Roadster kunnen herkennen.
Het interieur van de Mercedes-AMG SL kent uiteraard veel overeenkomsten met dat uit de nieuwe S-klasse. Het doorlopende scherm dat je kent uit andere Mercedes-modellen is vervangen door een losstaand centraal display en koude of warme lucht komt uit de ’turbo’-blazers. Het middelste scherm laat zich kantelen om reflectie door de zon te voorkomen.
Het interieur van de Mercedes-AMG SL heeft uiteraard sfeerverlichting
Het scherm achter het stuur meet 12,3 inch en zou geïnspireerd zijn op de luchtvaart. Daarboven zit nog een head-up display. Voor de sfeerverlichting kun je kiezen uit 64 kleuren en het geluid komt van Burmester-speakers. De achterste zitjes zijn geschikt voor mensen tot 1,5 meter lang, al zou je dat niet zeggen op de foto’s. Zie het vooral als een plek om snel je bagage neer te werpen. Verder zouden de hoofdsteunen über-ergonomisch zijn.
Bescheiden is Mercedes niet over het interieur van de Mercedes-AMG SL: ‘Het resultaat is een revolutionaire interieurbeleving in het spanningsveld tussen digitale en analoge luxe. We hebben de meest iconische SL tot nu toe gecreëerd, het luxe-icoon van de jaren twintig.’ Iconischer dan de originele 300 SL? Dat is nogal een gedurfde uitspraak.
De SL vervangt de GT Roadster
De Mercedes-AMG SL moet volgend jaar de huidige AMG GT Roadster vervangen. Volgens Mercedes moet de nieuwe cabriolet breder inzetbaar zijn dan de huidige GT. Dat is ook een van de redenen dat hij waarschijnlijk met vierwielaandrijving komt. De motoren zijn nog niet bekend, maar gezien de druk op uitstootvermindering is een plug-in hybride aandrijflijn niet ondenkbaar. Een Mercedes-AMG SL 73 zou dan zo’n 800 pk kunnen hebben. Ook zouden viercilinders in het aanbod kunnen staan.
Meer van TopGear


Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Mercedes-Maybach SL 680 is rijdende Louis Vuitton-tas, maar dan duurder

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

Mercedes-AMG SL 43 review: De minst krachtige versie met een viercilinder is de fijnste

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance: Oude naam krijgt nieuwe techniek

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Er staat weer een enorm schip met 3.000+ auto’s in de fik (en je kunt de oorzaak wel raden)
