
De Jaguar XKR mag dan lekker van z’n plek gaan, bij 250 km/u is normaal gezien de koek op. Niet bij deze versie, die ontdaan is van de begrenzer en rustig doorstoomt tot 280 km/u. Genoeg reden om het een Special Edition te noemen, zo vond Jaguar.
Voor de vorm hebben ze als onderdeel van dit zogenoemde Speed Pack ook nog even wat veranderingen aan de carrosserie doorgevoerd, zoals een andere splitter en een grotere achterspoiler die het geheel ook bij de nieuwe topsnelheid op de weg moeten houden. Speciale 20 inch velgen en nieuwe lakkleuren maken de XKR Special Edition af.
Mocht je toch nog wat extra’s wensen, dan kun je ook nog opteren voor het Black Pack. Dat is niet meer dan een 911 GT3 RS-achtige versiering in de vorm van zwarte velgen en een sticker met letters op de zijkant. Stoer, dat wel.
Meer van TopGear


Nederlandse Jaguar XK180 Replica te koop

SRT Viper TA vs Jaguar XKR-S GT

Jaguar XKR-S GT

De 100 coolste: nummer 25 tot 11

Jaguar XKRR en Aston Martin DB7 GT

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter
