Nadat de Grand Cherokee werd opgefrist, zag de Jeep Compass er een beetje gedateerd uit. Daarvoor ook al, eigenlijk. De hoogste tijd voor een facelift dus, en die mogen we wel zeer geslaagd noemen.

Het nieuwe, stoere Jeep-front staat het kleintje goed. De achterlichten zijn hetzelfde gebleven – jammer – maar ze werden wel volgepropt met led’jes. Het interieur werd stevig aangepakt en ziet er nu wat minder saai uit; bovendien schijnen de materialen te zijn verbeterd.

De Compass is in de VS verkrijgbaar met een 2.0 of 2.4 viercilinder; beide zijn een stuk zuiniger geworden. Maar het grootste nieuws voor de offroad-fan zit ‘m in het feit dat de auto nu ook in een Trail Rated-versie verkrijgbaar is. Deze term wordt door Jeep alleen toegepast op auto’s die écht een eind komen in het terrein, en de Compass was ooit het eerste en enige model dat er niet goed genoeg voor was. Nu dus wel, mits je het pakket met plastic beschermstukken, terreinbanden, lage gearing en een groot reservewiel op de achterklep bestelt, en niet gewoon een voorwielaandrijver zoals de meesten zullen doen.

Reacties

Meer van TopGear