Een embleem dat Patch Hurty langs de weg vond, werkte als een vonk die de autoliefhebberij in zijn jonge hart ontstak. Het was het begin van zijn collectie autospullen en logo’s van automerken. Met hulp van zijn moeder schreef hij meer dan 50 merken aan met de vraag of ze een embleem wilden opsturen en een muntstuk uit zijn spaarvarkentje ter compensatie.

De bedrijven reageerden massaal. Volvo stuurde een grote badge, een frisbee en allerhande spulletjes. Jeep kon geen embleem sturen, maar stuurde een mooie metalen plaat voor aan de muur. Bentley stuurde een naafdop. Zelfs Bugatti reageerde. Andere merken, zoals Suzuki en Isuzu, verkopen geen auto’s meer in Amerika maar stuurden bijvoorbeeld Hot Wheels-modelletjes.

Uiteindelijk reageerden bijna alle merken op de brieven Patch Hurty. Hij stuurde iedereen een bedankbrief. Popular Mechanics vroeg aan de jonge autoliefhebber welk merk hij later als eerste auto wil. ‘Ford’, zegt hij. ‘Ik heb nog altijd een warme plek in mijn hart voor Ford. Het eerste logo dat ik vond, was van dat merk en het was de start van dit project.’

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)