
Kia smijt wat schetsen onze kant op van een conceptcar die ze 'racy en uitdagend' noemen. Het lijkt ons vooral een toevoeging aan het mini-SUV-segment, oftewel het terrein van de Nissan Juke en de Opel Mokka, en tevens de sterkst groeiende klasse van het moment.
Het voordeel van iets kleins en hoogs maken is natuurlijk dat je er een lekker gedrongen, opgekropt, vechtlustig uiterlijk aan kunt geven. Dat is precies wat Kia's Peter Schreyer hier heeft gedaan. De bekende tiger nose, een happige voorbumper, dikke wielkasten; deze nog naamloze conceptcar ziet er uit alsof ie elk moment grommend in je broekspijp kan gaan hangen.
Over de techniek vertelt Kia nog niets – dat komt pas als we in de buurt komen van de onthulling, in maart op de autosalon van Genève. Wat ons betreft mogen ze er een supercharged V6 of iets dergelijks in leggen, en aangezien conceptcars niks van doen hebben met CO2-gerelateerde belastingen of bijtelling, zou dat best eens kunnen. Kom op Kia, pak die Nissan Juke-R! Apport!
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

Nu niemand meer Tesla wil, heeft Nederland een duidelijke nieuwe favoriet – dit is de bestverkochte auto van nu

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Wanneer zijn de duurzame synthetische brandstoffen net zo duur als fossiele benzine?

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Als je een motorrijder op zijn helm ziet tikken, kun je (ook in de auto) maar beter oppassen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid
