Kode57 is een lekkere mix

kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57
kode57

Als de naam Ken Okuyama je niets zegt, moet je ‘m vanaf nu onthouden. Je kent ongetwijfeld zijn creaties. Hij is bijvoorbeeld de ontwerper van de Ferrari Enzo, de Porsche 911 (996) en de Mitsubishi Colt CZC (echt waar). Maar ook de Shinkansen-kogeltrein komt uit de pen van Okuyama.

Zijn laatste creatie is de Kode57. De neus laat geen enkele twijfel dat het een creatie is van Okuyama: er is best een vleugje Enzo aanwezig. De achterkant doet denken aan de Martin Vanquish Zagato. Maar dat maakt niet uit, het resultaat is lekker. Check ook even de achterwaarts-openende vleugeldeuren.

Gaat de Kode57 nog een beetje hard?

In het midden ligt een V12, vermoedelijk afkomstig van Ferrari. Novitec Rosso zorgt voor een power-upgrade naar 672 pk. Hij ligt alleen op een – voor Ferrari – rare plek: voor de bestuurder. Het interieur toont in ieder geval genoeg Ferrari, alleen de Manettino-knop op het stuur verraadt al genoeg.

De naam Kode57 is een ode aan het jaar 1957. Waarom dat jaar? Omdat dat een legendarisch jaar was voor de auto-industrie, met bijvoorbeeld de Jaguar XKSS en de Ferrari 250 Testa Rossa. De Kode57 wordt in een zeer gelimiteerde oplage geproduceerd. Volgens de geruchtenmolen heeft Floyd Mayweather er al een besteld voor ongeveer 2,5 miljoen euro.

En nu niet meer die naam vergeten.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken