Kreisel Evex 910e is toffer dan een Tesla

De Kreisel Evex 910e is een volledig elektrische auto die toffer is dan een Tesla

Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e
Kreisel Evex 910e

Je ogen vertellen je dat dit een Porsche 910 is uit 1960. Je ogen hebben het fout: het is de Benjamin Button van de autowereld. Het is een bejaarde racer vanbuiten, maar een van de meest geavanceerde elektrische auto’s vanbinnen. Maak je geen zorgen als je hersenen net gesmolten zijn; dat is een natuurlijke reactie.

Het Oostenrijkse Kreisel is verantwoordelijk voor de Evex 910e. Drie broers met een obsessie voor kilowatturen gaven de racer elektrische ingewanden. Een elektromotor met 490 pk zorgt dat je in 2,5 spierverscheurende seconden op 100 km/u zit. Van acceleratietijden die je gezicht tijdelijk een onnatuurlijke vorm geven, kijken we niet meer op.

Hoe snel is de Kreisel Evel 910e?

De topsnelheid van de Kreisel Evex 910e is indrukwekkender: 300 km/u. De meeste Tesla’s zijn bijvoorbeeld gelimiteerd op 210 km/u (Ludicrous: 250 m/u). Alle andere EV’s gaan net harder dan een Solex. Een tweetrapsautomaat helpt hierbij; ook vrij uniek voor een elektrische auto.

Nóg indrukwekkender is het gewicht van 1.100 kilo. Als we naar de slappe deuren kijken, snappen we dat ergens ook wel weer. Volgens Kreisel zorgt de 53 kWh-accu voor een realistische actieradius van 350 kilometer. Bekend is dat de broers een gelimiteerde oplage in elkaar sleutelen. Prijzen zijn nog niet bekend.

Reacties
  1. Wouter zegt op 10 april 2017 om 21:10:

    Rimac concept_one heeft ook een twee traps automaat en lijkt me onderhuids wel een beetje vergelijkbaar. Ik zeg duelletje?

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws