
Een bijzondere verkeersparadox in de hoofdstad van Frankrijk. Het bestuur van Parijs wilde graag auto’s weren uit een bepaald gedeelte van de stad. Daarom plaatsten ze op dit kruispunt bij elke uitgang een bord. Bij de ene uitgang mogen alleen bussen en taxi’s de kruising verlaten, bij de andere alleen fietsers, en bij de derde optie mag niemand de kruising verlaten. Keren dan maar? Nee, dat mag ook niet – alleen als je op de fiets bent.
Je mag dus wel met de auto de kruising op rijden, maar vervolgens sta je dus vast. De fout ligt een kruising eerder, waar de gemeente vergeten was een verbodsbord te plaatsen. Het is dus eigenlijk niet de bedoeling dat auto’s het onmogelijke kruispunt überhaupt bereiken. Bij de eerdere kruising is nu een bord geplaatst, al is het wel een verkeerd verkeersbord. Met de Franse slag, noemen ze dat toch?
Kruispunt in Parijs is onmogelijk
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Slecht leesbare borden blijven hangen, waarom mag dat van Rijkswaterstaat?

Dit nieuwe verkeersbord betekent niet wat jij denkt (en dat kan je een boete opleveren)

Wat is de maximumsnelheid op snelheidsdisplays?

Boetes trajectcontrole A2 niet terecht

Wat betekent het als je in het buitenland deze dubbele haaientanden tegenkomt?

Als je erop let, zie je dit bordje best vaak. Maar wat betekent het eigenlijk?

Deze stad heeft de vreemdste manier bedacht om hardrijders af te remmen

Wat doen die palen met zonnepaneeltjes die je altijd langs N-wegen ziet staan?

Je verwacht het niet, maar deze rijstrook is volgens onderzoek echt het snelst in de file

De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Parbleu?