
Een bijzondere verkeersparadox in de hoofdstad van Frankrijk. Het bestuur van Parijs wilde graag auto’s weren uit een bepaald gedeelte van de stad. Daarom plaatsten ze op dit kruispunt bij elke uitgang een bord. Bij de ene uitgang mogen alleen bussen en taxi’s de kruising verlaten, bij de andere alleen fietsers, en bij de derde optie mag niemand de kruising verlaten. Keren dan maar? Nee, dat mag ook niet – alleen als je op de fiets bent.
Je mag dus wel met de auto de kruising op rijden, maar vervolgens sta je dus vast. De fout ligt een kruising eerder, waar de gemeente vergeten was een verbodsbord te plaatsen. Het is dus eigenlijk niet de bedoeling dat auto’s het onmogelijke kruispunt überhaupt bereiken. Bij de eerdere kruising is nu een bord geplaatst, al is het wel een verkeerd verkeersbord. Met de Franse slag, noemen ze dat toch?
Kruispunt in Parijs is onmogelijk
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Slecht leesbare borden blijven hangen, waarom mag dat van Rijkswaterstaat?

Dit nieuwe verkeersbord betekent niet wat jij denkt (en dat kan je een boete opleveren)

Wat is de maximumsnelheid op snelheidsdisplays?

Boetes trajectcontrole A2 niet terecht

Wat doen die palen met zonnepaneeltjes die je altijd langs N-wegen ziet staan?

Je verwacht het niet, maar deze rijstrook is volgens onderzoek echt het snelst in de file

De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

Waarom je dit jaar (eindelijk) de extra lange ‘roadtrain’-vrachtwagens gaat zien in Nederland

Het is veiliger om vijf kilometer te hard te rijden dan te langzaam, maar hoe komt dat eigenlijk?

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Parbleu?