
Een bijzondere verkeersparadox in de hoofdstad van Frankrijk. Het bestuur van Parijs wilde graag auto’s weren uit een bepaald gedeelte van de stad. Daarom plaatsten ze op dit kruispunt bij elke uitgang een bord. Bij de ene uitgang mogen alleen bussen en taxi’s de kruising verlaten, bij de andere alleen fietsers, en bij de derde optie mag niemand de kruising verlaten. Keren dan maar? Nee, dat mag ook niet – alleen als je op de fiets bent.
Je mag dus wel met de auto de kruising op rijden, maar vervolgens sta je dus vast. De fout ligt een kruising eerder, waar de gemeente vergeten was een verbodsbord te plaatsen. Het is dus eigenlijk niet de bedoeling dat auto’s het onmogelijke kruispunt überhaupt bereiken. Bij de eerdere kruising is nu een bord geplaatst, al is het wel een verkeerd verkeersbord. Met de Franse slag, noemen ze dat toch?
Kruispunt in Parijs is onmogelijk
Meer van TopGear


Als je denkt te weten wat dit bord betekent, dan heb je het waarschijnlijk fout

Slecht leesbare borden blijven hangen, waarom mag dat van Rijkswaterstaat?

Dit nieuwe verkeersbord betekent niet wat jij denkt (en dat kan je een boete opleveren)

Wat is de maximumsnelheid op snelheidsdisplays?

Boetes trajectcontrole A2 niet terecht

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

‘Mag je een lampje aanzetten in de auto tijdens het rijden of je krijg je dan echt een boete?’

Wanneer mag je op de openbare weg zonder geldige APK rijden zonder een boete te krijgen?

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro

Parbleu?