
Geloof het of niet, maar ze zijn er: mensen die vierwielaandrijving maar iets voor mietjes vinden. Een auto voor echte kerels met borsthaar op hun tanden heeft achterwielaandrijving, punt uit. En Lamborghini zou Lamborghini niet zijn als ze geen auto voor dat soort types zouden maken, dus voilà: de Huracán LP580-2!
Zo mystiek als de modelnamen van Lambo altijd mogen klinken, zo duidelijk zijn de toevoegingen: deze Huracán haalt dus 580 pk uit z'n 5,2-liter V10 en stuurt die naar 2 wielen: de achterste. Dat is iets minder dan de vierwielaangedreven versie, die er nog eens 30 pk bij gooit, maar deze nieuwe versie heeft weer als voordeel dat hij een kilo of 33 minder weegt. Als je hem tijdens het accelereren recht weet te houden, zie je al na 3,4 seconden het getal 100 op je snelheidsmeter staan. Het hoogste getal dat je daar zult aantreffen is 320 (voor de 4WD-versie is dat 3,2 seconden en 325 km/u). Opmerkelijk is verder dat de 580-2 een iets andere neus heeft dan de 610-4, maar dan kun je ze tenminste wel makkelijk uit elkaar houden.
De Huracán LP580-2 beleeft zijn publieksdebuut morgen, op de Los Angeles Auto Show.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden
