
Een tijdlang was de Land Rover Discovery 4 alleen met diesel-zescilinders verkrijgbaar. In Nederland bleek de vraag naar de V8-benzinemotor echter zo groot, dat deze nu bij ons als eerste van Europa weer in de prijslijst komt te staan. Apart, aangezien we hier ook de duurste benzine van Europa hebben, maar dat zal kopers in deze klasse wellicht weinig uitmaken.
De Discovery 4 5.0 V8 Ultimate is in principe een HSE-uitvoering, maar dan nog luxer met extra mooi leer, zeven zitplaatsen, een achteruitrijdcamera en keyless entry. De 5,0-liter V8 is nieuw, EU5-veilig en een fijne 375 pk en 510 Nm sterk. Een zestraps automaat en regeneratieve remmen zijn standaard. Van 0 naar 100 km/u gaat de Disco in 7,9 seconden, maar zijn topsnelheid wordt niet opgegeven (want die zal niet bijzonder hoog zijn). In Nederland koop je de V8 Ultimate vanaf 110.000 euro.
Meer van TopGear


LaRo Discovery op de Nürburgring

Land Rover Discovery vs tankgranaat

De beste gezins-SUV van 2017

Land Rover Discovery vs zijn rivalen

Startech maakt de LaRo Discovery symmetrisch

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
