
Het is geen verrassing dat de dakloze versie van de nieuwe Maserati GranTurismo ‘GranCabrio’ heet. Het is ook niet verbazend dat de cabriolet er geweldig uitziet. Volgens het automerk is de GranCabrio ‘voor 100 procent in Italië gebouwd’ en is deze Maserati ‘ideaal voor het reizen met gezelschap of alleen met de wind in je haar’.
Toch reis je het liefst alleen of met maximaal één passagier. Een optioneel windscherm kan de lucht dirigeren en zorgt voor minder turbulentie. Je kunt hem alleen inschakelen wanneer de achterbank leeg is. De aerodynamica zou met het windscherm helemaal tot zijn recht komen. Nekverwarming in drie verschillende standen is trouwens wel standaard.
Specificaties van de Maserati GranCabrio Trofeo
In de topper, de GranCabrio Trofeo die je hierboven ziet, legt Maserati de 3,0-liter twinturbo-V6 genaamd Nettuno – die je nog kent van de MC20 – die 542 pk en hopelijk een heleboel herrie produceert. Het geluid komt na 14 seconden nog beter tot je trommelvliezen. Zo lang duurt het namelijk om de softtop te laten verdwijnen in de kofferbak bij een maximale snelheid van 50 km/u.
Natuurlijk stuurt de V6 zijn vermogen naar de achterwielen, maar voor wat voor prestaties dat zorgt, houdt Maserati nog even geheim. Ook andere informatie over het interieur, de prijzen of leveringen vertelt Maserati nog niets. Overigens kun je de dichte GranTurismo ook bestellen als vol-elektrische, 750 pk sterke Folgore. Of er een GranCabrio Folgore komt, vertelt Maserati ook nog niet. Maar toch: als je dan kiest voor een open GT, dan ga je voor de versie met een verbrandingsmotor, nietwaar?
Eén reactie op “Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati GranTurismo Folgore review: Hoe goed is de eerste elektrische Maserati?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom zou je niet gewoon een nieuwe auto in Duitsland kopen als ze daar veel goedkoper zijn?’

Wow echt fantastic pracht auto 🙏