
Het is geen verrassing dat de dakloze versie van de nieuwe Maserati GranTurismo ‘GranCabrio’ heet. Het is ook niet verbazend dat de cabriolet er geweldig uitziet. Volgens het automerk is de GranCabrio ‘voor 100 procent in Italië gebouwd’ en is deze Maserati ‘ideaal voor het reizen met gezelschap of alleen met de wind in je haar’.
Toch reis je het liefst alleen of met maximaal één passagier. Een optioneel windscherm kan de lucht dirigeren en zorgt voor minder turbulentie. Je kunt hem alleen inschakelen wanneer de achterbank leeg is. De aerodynamica zou met het windscherm helemaal tot zijn recht komen. Nekverwarming in drie verschillende standen is trouwens wel standaard.
Specificaties van de Maserati GranCabrio Trofeo
In de topper, de GranCabrio Trofeo die je hierboven ziet, legt Maserati de 3,0-liter twinturbo-V6 genaamd Nettuno – die je nog kent van de MC20 – die 542 pk en hopelijk een heleboel herrie produceert. Het geluid komt na 14 seconden nog beter tot je trommelvliezen. Zo lang duurt het namelijk om de softtop te laten verdwijnen in de kofferbak bij een maximale snelheid van 50 km/u.
Natuurlijk stuurt de V6 zijn vermogen naar de achterwielen, maar voor wat voor prestaties dat zorgt, houdt Maserati nog even geheim. Ook andere informatie over het interieur, de prijzen of leveringen vertelt Maserati nog niets. Overigens kun je de dichte GranTurismo ook bestellen als vol-elektrische, 750 pk sterke Folgore. Of er een GranCabrio Folgore komt, vertelt Maserati ook nog niet. Maar toch: als je dan kiest voor een open GT, dan ga je voor de versie met een verbrandingsmotor, nietwaar?
Eén reactie op “Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati GranTurismo Folgore review: Hoe goed is de eerste elektrische Maserati?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je dus een boete krijgen)

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn

Van deze goedkope SUV met veel vermogen werden er in 24 uur tijd meer dan 10.000 verkocht

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Wow echt fantastic pracht auto 🙏