Het is geen verrassing dat de dakloze versie van de nieuwe Maserati GranTurismo ‘GranCabrio’ heet. Het is ook niet verbazend dat de cabriolet er geweldig uitziet. Volgens het automerk is de GranCabrio ‘voor 100 procent in Italië gebouwd’ en is deze Maserati ‘ideaal voor het reizen met gezelschap of alleen met de wind in je haar’.
Toch reis je het liefst alleen of met maximaal één passagier. Een optioneel windscherm kan de lucht dirigeren en zorgt voor minder turbulentie. Je kunt hem alleen inschakelen wanneer de achterbank leeg is. De aerodynamica zou met het windscherm helemaal tot zijn recht komen. Nekverwarming in drie verschillende standen is trouwens wel standaard.
Specificaties van de Maserati GranCabrio Trofeo
In de topper, de GranCabrio Trofeo die je hierboven ziet, legt Maserati de 3,0-liter twinturbo-V6 genaamd Nettuno – die je nog kent van de MC20 – die 542 pk en hopelijk een heleboel herrie produceert. Het geluid komt na 14 seconden nog beter tot je trommelvliezen. Zo lang duurt het namelijk om de softtop te laten verdwijnen in de kofferbak bij een maximale snelheid van 50 km/u.
Natuurlijk stuurt de V6 zijn vermogen naar de achterwielen, maar voor wat voor prestaties dat zorgt, houdt Maserati nog even geheim. Ook andere informatie over het interieur, de prijzen of leveringen vertelt Maserati nog niets. Overigens kun je de dichte GranTurismo ook bestellen als vol-elektrische, 750 pk sterke Folgore. Of er een GranCabrio Folgore komt, vertelt Maserati ook nog niet. Maar toch: als je dan kiest voor een open GT, dan ga je voor de versie met een verbrandingsmotor, nietwaar?
Willem heeft op 29 februari 2024 geschreven:
Wow echt fantastic pracht auto 🙏