
Het is geen verrassing dat de dakloze versie van de nieuwe Maserati GranTurismo ‘GranCabrio’ heet. Het is ook niet verbazend dat de cabriolet er geweldig uitziet. Volgens het automerk is de GranCabrio ‘voor 100 procent in Italië gebouwd’ en is deze Maserati ‘ideaal voor het reizen met gezelschap of alleen met de wind in je haar’.
Toch reis je het liefst alleen of met maximaal één passagier. Een optioneel windscherm kan de lucht dirigeren en zorgt voor minder turbulentie. Je kunt hem alleen inschakelen wanneer de achterbank leeg is. De aerodynamica zou met het windscherm helemaal tot zijn recht komen. Nekverwarming in drie verschillende standen is trouwens wel standaard.
Specificaties van de Maserati GranCabrio Trofeo
In de topper, de GranCabrio Trofeo die je hierboven ziet, legt Maserati de 3,0-liter twinturbo-V6 genaamd Nettuno – die je nog kent van de MC20 – die 542 pk en hopelijk een heleboel herrie produceert. Het geluid komt na 14 seconden nog beter tot je trommelvliezen. Zo lang duurt het namelijk om de softtop te laten verdwijnen in de kofferbak bij een maximale snelheid van 50 km/u.
Natuurlijk stuurt de V6 zijn vermogen naar de achterwielen, maar voor wat voor prestaties dat zorgt, houdt Maserati nog even geheim. Ook andere informatie over het interieur, de prijzen of leveringen vertelt Maserati nog niets. Overigens kun je de dichte GranTurismo ook bestellen als vol-elektrische, 750 pk sterke Folgore. Of er een GranCabrio Folgore komt, vertelt Maserati ook nog niet. Maar toch: als je dan kiest voor een open GT, dan ga je voor de versie met een verbrandingsmotor, nietwaar?
Eén reactie op “Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati GranTurismo Folgore review: Hoe goed is de eerste elektrische Maserati?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Wow echt fantastic pracht auto 🙏