‘Goedkoop is duurkoop’, zei grootmoeder weleens. Een wijze les die Picnic nu hardhandig leert. In september vorig jaar speelde Max Verstappen in een reclame van Jumbo. De supermarkt Picnic zag een leuke kans een maakte een parodie met een lookalike.
MAG NIET! De reclame moest uit de lucht en nu komt team Verstappen met een claim: 350.000 euro. Cha-ching! Daar had de supermarkt ook de Aston Martin V12 Vantage S van Max Verstappen van kunnen kopen om boodschappen mee te bezorgen.
Michiel Muller van Picnic noemt het een uit de hand gelopen grap: ‘Als die jongen lacht, lijkt hij sprekend op Verstappen’, zegt Muller. ‘Daar moeten we iets mee, dacht ik toen. We hebben in de officiële webshop van Verstappen een race-pet gekocht en hebben het filmpje opgenomen. Het was helemaal niet de bedoeling groots uit te pakken. We hebben het op onze eigen Facebookpagina gezet om onze bezorgers in het zonnetje te zetten. Het was beslist geen commercial.’
Dit kan absoluut niet
‘Dit kan absoluut niet’, zegt Raymond Vermeulen, de manager van de coureur. ‘Picnic heeft de lookalike bewust gescout en ook heel slim het busje van Jumbo in beeld gebracht. Dit gaat niet alleen om de belangen van Max, maar ook om die van Red Bull en Jumbo. We willen voorkomen dat in de toekomst ook andere partijen misbruik maken van zijn rechten en aftasten hoe dat juridisch zit.’
Vermeulen wil dus een voorbeeld stellen. Message received, loud and clear: wij hebben in onze lookalike naar huis gestuurd. Weet iemand nog een leuke auto van 350.000 euro die we in de plaats kunnen kopen?
Picnic moet binnen twee weken zijn verweer tegen de claim kenbaar maken. Mocht het aflopen met een sisser, heeft Picnic in ieder geval weer een leuke smak gratis publiciteit. En andere hele dure gratis publiciteit. Wat vindt Max Verstappen zelf? Die is waarschijnlijk te druk met andere dingen.
Via: AD
Reacties