
Diverse instanties en partijen in Duitsland beginnen steeds meer warm te draaien voor een maximumsnelheid in Duitsland. Momenteel mag je daar op sommige plekken nog straffeloos zo hard rijden als je auto toelaat. Verkeersveiligheid en een reductie in CO2-uitstoot is de grootste drijfveer van de partijen die de automobilisten willen beteugelen. Maar zeker niet iedereen is het eens met nieuwe borden met drie cijfers erop langs de Autobahn.
Daarom is de Christlich-Soziale Union (CSU) een petitie gestart tegen een maximumsnelheid op de Duitse Autobahn. De Beierse partij (en je weet waar de B van BMW voor staat) meent dat een limiet resulteert in slechts 0,6 procent minder CO2-uitstoot. Bovendien is het aantal verkeersdoden hoger in landen waar wél een maximumsnelheid geldt, aldus de CSU. Ze spreken over verbodswaanzin en roepen op om gezamenlijk in actie te komen.
Op plekken waar veel ongelukken plaatsvinden en waar het geluidsoverlast is, vindt de partij het prima dat de snelheid beperkt wordt. Echter: ‘Waar geen gevaar is, zeggen we heel duidelijk: er is geen snelheidslimiet bij ons’, aldus de partij op hun speciale petitiewebsite. Ze pakken liever de veiligheid aan op wegen waar al een maximumsnelheid geldt, bijvoorbeeld provinciale wegen en gemeentelijke wegen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Waarom deze dikke Mercedes niet harder mag dan 95 km/u op de Duitse Autobahn

Nieuw plan: limiet op de Autobahn, maar daar krijg je wel iets voor terug

Wat doen die palen met zonnepaneeltjes die je altijd langs N-wegen ziet staan?

Je verwacht het niet, maar deze rijstrook is volgens onderzoek echt het snelst in de file

De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

Waarom je dit jaar (eindelijk) de extra lange ‘roadtrain’-vrachtwagens gaat zien in Nederland

Het is veiliger om vijf kilometer te hard te rijden dan te langzaam, maar hoe komt dat eigenlijk?

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Pijnlijke statistieken: mensen willen massaal van EasyPark af na de extreme prijsverhoging

Nu niemand meer Tesla wil, heeft Nederland een duidelijke nieuwe favoriet – dit is de bestverkochte auto van nu

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)
