
Diverse instanties en partijen in Duitsland beginnen steeds meer warm te draaien voor een maximumsnelheid in Duitsland. Momenteel mag je daar op sommige plekken nog straffeloos zo hard rijden als je auto toelaat. Verkeersveiligheid en een reductie in CO2-uitstoot is de grootste drijfveer van de partijen die de automobilisten willen beteugelen. Maar zeker niet iedereen is het eens met nieuwe borden met drie cijfers erop langs de Autobahn.
Daarom is de Christlich-Soziale Union (CSU) een petitie gestart tegen een maximumsnelheid op de Duitse Autobahn. De Beierse partij (en je weet waar de B van BMW voor staat) meent dat een limiet resulteert in slechts 0,6 procent minder CO2-uitstoot. Bovendien is het aantal verkeersdoden hoger in landen waar wél een maximumsnelheid geldt, aldus de CSU. Ze spreken over verbodswaanzin en roepen op om gezamenlijk in actie te komen.
Op plekken waar veel ongelukken plaatsvinden en waar het geluidsoverlast is, vindt de partij het prima dat de snelheid beperkt wordt. Echter: ‘Waar geen gevaar is, zeggen we heel duidelijk: er is geen snelheidslimiet bij ons’, aldus de partij op hun speciale petitiewebsite. Ze pakken liever de veiligheid aan op wegen waar al een maximumsnelheid geldt, bijvoorbeeld provinciale wegen en gemeentelijke wegen.
Meer van TopGear


Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Waarom deze dikke Mercedes niet harder mag dan 95 km/u op de Duitse Autobahn

In dit vakantieland is het binnenkort verplicht om een zwaailicht mee te nemen

Wat betekent het als je in het buitenland deze dubbele haaientanden tegenkomt?

Als je erop let, zie je dit bordje best vaak. Maar wat betekent het eigenlijk?

Deze stad heeft de vreemdste manier bedacht om hardrijders af te remmen

Wat doen die palen met zonnepaneeltjes die je altijd langs N-wegen ziet staan?

Je verwacht het niet, maar deze rijstrook is volgens onderzoek echt het snelst in de file

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
