
Diverse instanties en partijen in Duitsland beginnen steeds meer warm te draaien voor een maximumsnelheid in Duitsland. Momenteel mag je daar op sommige plekken nog straffeloos zo hard rijden als je auto toelaat. Verkeersveiligheid en een reductie in CO2-uitstoot is de grootste drijfveer van de partijen die de automobilisten willen beteugelen. Maar zeker niet iedereen is het eens met nieuwe borden met drie cijfers erop langs de Autobahn.
Daarom is de Christlich-Soziale Union (CSU) een petitie gestart tegen een maximumsnelheid op de Duitse Autobahn. De Beierse partij (en je weet waar de B van BMW voor staat) meent dat een limiet resulteert in slechts 0,6 procent minder CO2-uitstoot. Bovendien is het aantal verkeersdoden hoger in landen waar wél een maximumsnelheid geldt, aldus de CSU. Ze spreken over verbodswaanzin en roepen op om gezamenlijk in actie te komen.
Op plekken waar veel ongelukken plaatsvinden en waar het geluidsoverlast is, vindt de partij het prima dat de snelheid beperkt wordt. Echter: ‘Waar geen gevaar is, zeggen we heel duidelijk: er is geen snelheidslimiet bij ons’, aldus de partij op hun speciale petitiewebsite. Ze pakken liever de veiligheid aan op wegen waar al een maximumsnelheid geldt, bijvoorbeeld provinciale wegen en gemeentelijke wegen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Waarom deze dikke Mercedes niet harder mag dan 95 km/u op de Duitse Autobahn

Nieuw plan: limiet op de Autobahn, maar daar krijg je wel iets voor terug

Wat betekent het als je in het buitenland deze dubbele haaientanden tegenkomt?

Als je erop let, zie je dit bordje best vaak. Maar wat betekent het eigenlijk?

Deze stad heeft de vreemdste manier bedacht om hardrijders af te remmen

Wat doen die palen met zonnepaneeltjes die je altijd langs N-wegen ziet staan?

Je verwacht het niet, maar deze rijstrook is volgens onderzoek echt het snelst in de file

De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Koningsdagdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting

Blijkbaar worden er miljoenen euro’s verdiend aan 30 rijden binnen de bebouwde kom (maar niet door wie je denkt)

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten
