
Diverse instanties en partijen in Duitsland beginnen steeds meer warm te draaien voor een maximumsnelheid in Duitsland. Momenteel mag je daar op sommige plekken nog straffeloos zo hard rijden als je auto toelaat. Verkeersveiligheid en een reductie in CO2-uitstoot is de grootste drijfveer van de partijen die de automobilisten willen beteugelen. Maar zeker niet iedereen is het eens met nieuwe borden met drie cijfers erop langs de Autobahn.
Daarom is de Christlich-Soziale Union (CSU) een petitie gestart tegen een maximumsnelheid op de Duitse Autobahn. De Beierse partij (en je weet waar de B van BMW voor staat) meent dat een limiet resulteert in slechts 0,6 procent minder CO2-uitstoot. Bovendien is het aantal verkeersdoden hoger in landen waar wél een maximumsnelheid geldt, aldus de CSU. Ze spreken over verbodswaanzin en roepen op om gezamenlijk in actie te komen.
Op plekken waar veel ongelukken plaatsvinden en waar het geluidsoverlast is, vindt de partij het prima dat de snelheid beperkt wordt. Echter: ‘Waar geen gevaar is, zeggen we heel duidelijk: er is geen snelheidslimiet bij ons’, aldus de partij op hun speciale petitiewebsite. Ze pakken liever de veiligheid aan op wegen waar al een maximumsnelheid geldt, bijvoorbeeld provinciale wegen en gemeentelijke wegen.
Meer van TopGear


Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

‘Mag je een lampje aanzetten in de auto tijdens het rijden of je krijg je dan echt een boete?’

Wanneer mag je op de openbare weg zonder geldige APK rijden zonder een boete te krijgen?

Dit gaat er volgende maand veranderen aan jouw rijbewijs (ook als je ‘m al lang hebt)

Waarom het U-bordje langs de snelweg je veel reistijd kan schelen

Als de matrixborden 70 én 90 aangeven, mag je dan links 90 gaan rijden?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer
