
Diverse instanties en partijen in Duitsland beginnen steeds meer warm te draaien voor een maximumsnelheid in Duitsland. Momenteel mag je daar op sommige plekken nog straffeloos zo hard rijden als je auto toelaat. Verkeersveiligheid en een reductie in CO2-uitstoot is de grootste drijfveer van de partijen die de automobilisten willen beteugelen. Maar zeker niet iedereen is het eens met nieuwe borden met drie cijfers erop langs de Autobahn.
Daarom is de Christlich-Soziale Union (CSU) een petitie gestart tegen een maximumsnelheid op de Duitse Autobahn. De Beierse partij (en je weet waar de B van BMW voor staat) meent dat een limiet resulteert in slechts 0,6 procent minder CO2-uitstoot. Bovendien is het aantal verkeersdoden hoger in landen waar wél een maximumsnelheid geldt, aldus de CSU. Ze spreken over verbodswaanzin en roepen op om gezamenlijk in actie te komen.
Op plekken waar veel ongelukken plaatsvinden en waar het geluidsoverlast is, vindt de partij het prima dat de snelheid beperkt wordt. Echter: ‘Waar geen gevaar is, zeggen we heel duidelijk: er is geen snelheidslimiet bij ons’, aldus de partij op hun speciale petitiewebsite. Ze pakken liever de veiligheid aan op wegen waar al een maximumsnelheid geldt, bijvoorbeeld provinciale wegen en gemeentelijke wegen.
Meer van TopGear


Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Opvallend: zo (on)veilig is de Duitse Autobahn echt vergeleken met Nederland, waar we netjes 100 rijden

Waarom je als Nederlander goed moet oppassen als je goedkoop wilt tanken in Duitsland

Dit simpele Duitse verkeersbord betekent iets anders dan jij nu denkt (en dat levert je een hoge boete op)

Waarom deze dikke Mercedes niet harder mag dan 95 km/u op de Duitse Autobahn

Wat betekent het als je in het buitenland deze dubbele haaientanden tegenkomt?

Als je erop let, zie je dit bordje best vaak. Maar wat betekent het eigenlijk?

Deze stad heeft de vreemdste manier bedacht om hardrijders af te remmen

Wat doen die palen met zonnepaneeltjes die je altijd langs N-wegen ziet staan?

Je verwacht het niet, maar deze rijstrook is volgens onderzoek echt het snelst in de file

De succesvolle flexflitser heeft één zwakke plek waardoor je ongestraft te hard kunt rijden

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

APK voor motorfietsen verplicht in Europa, maar de manier waarop is wel een beetje raar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Slenter mee over de duurste autosloperijen ter wereld (je kunt wel raden waar)
