
De Mazda MX-5 is niet eenkennig. De amicale tweezitter kan het goed vinden met wankelmotoren, viercilinders, zescilinder, achtcilinders en zelfs twaalfcilinders. Het maakt hem geen donder uit, als het maar bij benadering past in zijn langgerekte motorruim. Zelfs de net-niet krachtigste productie-V8 ooit past in de roadster. Dit is een Mazda MX-5 met een Hellcat-V8.
Het kostte de eigenaar Karr twee maanden om de motor in de Mazda te lepelen. Het resultaat is voornamelijk heel veel lawaai. Het vermogen verklapt de Mazda MX-5 met Hellcat-V8 niet, omdat zijn achterwielen in de zesde versnelling blijven slippen op de rollerbank. Standaard doet de V8 met supercharger 717 pk – deze misschien nog wel meer.
De eigenaar verstevigde alles van de ophanging tot de aandrijflijn. De Hoosier-banden passen niet lekker onder de ranke carrosserie van de MX-5, maar dat is niet iets wat een setje bredere wielkasten niet kan oplossen. Bekijk hieronder het maniakale Miata’tje.
Mazda MX-5 met Hellcat-V8
Mazda MX-5 met Hellcat-V8 – 2
Thanks Melvin voor de tip!
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze MX-5 is nu eindelijk af en jij kunt hem ook kopen

Dit is waarom de sterkste Mazda MX-5 heel binnenkort waarschijnlijk verdwijnt

Toyota en Mazda betrapt op sjoemelen met populaire modellen, wat betekent dit voor Nederland?

De Mazda MX-5 krijgt na acht jaar een facelift (en helpt je nu driften)

Mazda noemt elektrische MX-5 ‘een mogelijkheid’ na mysterieuze teaser

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Mazda boekt doorbraak en komt binnenkort met de ‘ultieme verbrandingsmotor’ die extreem efficiënt is

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Deze betaalbare auto’s hebben heel erg rare deuren (maar soms is dat best handig)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
