
Te midden van een boel getetter over de toekomst van de MX-5, brengt Mazda ook nieuws dat relevant is voor het hier en nu. Na acht jaar krijgt de Mazda MX-5 een subtiele facelift. Helaas gebruikt Mazda hier niet de SP Iconic conceptauto voor. Nog niet. Sterker nog, je moet goed kijken om de veranderingen van het geüpdatet model te vinden.
Wat Mazda aan het ontwerp heeft gedaan, is het aanpassen van de kop- en achterlampen. Dat was het gelijk wel zo’n beetje. Verder is een nieuwe grijze lak en het stoffen dak kun je nu ook bestellen in de kleur beige. Best chic. Niet veel verandert nee, maar zou jij de styling omgooien bij een model dat zo lekker gaat als de MX-5?
Vanbinnen krijgt de Mazda MX-5 na de update een groter touchscreen – hij meet nu 8,8 inch – en een vernieuwd bestuurdersdisplay. De stoelen zijn gemaakt van een ander materiaal. Door het nieuwe stofje moet je minder snel in je stoel glijden wanneer je ‘sportief’ rijdt, aldus Mazda. Ook belangrijk: de achteruitkijkspiegel heeft geen frame meer en er zitten nu twee USB-C-poorten in de MX-5.
De specificaties van de Mazda MX-5 blijven gelijk na de update
Nee, geen veranderingen qua motoren voor de MX-5. De 1,5-liter met 132 pk en de 2,0-liter met 184 pk blijven dus gewoon. Wel is er een nieuwe rijmodus voor de Dynamic Stability Control (DSC) met de naam ‘Track’. Het systeem grijpt dan alleen in bij ‘een gevaarlijke slip die de bestuurder niet lijkt te kunnen corrigeren’. De drifthulp zou er vooral voor beginnende racers zijn. We zijn benieuwd.
Wanneer we de Mazda MX-5 met zijn update in Nederland kunnen verwachten, weten we nog niet. Ook de prijzen worden nog niet gedeeld. Als ie er eenmaal is, kun je weer kiezen uit de softtop of hardtop en uit de uitvoeringen Prime-Line, Exclusive-Line en Homura. Wat wel zeker is, is dat de toekomst van de MX-5 met verbrandingsmotor voor de komende tijd zeker blijft. En daar mag op geproost worden.
Meer van TopGear


Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Deze MX-5 is nu eindelijk af en jij kunt hem ook kopen

Dit is waarom de sterkste Mazda MX-5 heel binnenkort waarschijnlijk verdwijnt

Toyota en Mazda betrapt op sjoemelen met populaire modellen, wat betekent dit voor Nederland?

Mazda noemt elektrische MX-5 ‘een mogelijkheid’ na mysterieuze teaser

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Dit had makkelijk jouw volgende auto kunnen zijn, maar Nederlanders maken domme keuzes

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Groot automerk lijdt miljarden verlies, hoe komt dat eigenlijk?

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

In jouw toekomstige auto is het stuur niet fysiek verbonden met de wielen – is dat niet gevaarlijk?
