Te midden van een boel getetter over de toekomst van de MX-5, brengt Mazda ook nieuws dat relevant is voor het hier en nu. Na acht jaar krijgt de Mazda MX-5 een subtiele facelift. Helaas gebruikt Mazda hier niet de SP Iconic conceptauto voor. Nog niet. Sterker nog, je moet goed kijken om de veranderingen van het geüpdatet model te vinden.
Wat Mazda aan het ontwerp heeft gedaan, is het aanpassen van de kop- en achterlampen. Dat was het gelijk wel zo’n beetje. Verder is een nieuwe grijze lak en het stoffen dak kun je nu ook bestellen in de kleur beige. Best chic. Niet veel verandert nee, maar zou jij de styling omgooien bij een model dat zo lekker gaat als de MX-5?
Vanbinnen krijgt de Mazda MX-5 na de update een groter touchscreen – hij meet nu 8,8 inch – en een vernieuwd bestuurdersdisplay. De stoelen zijn gemaakt van een ander materiaal. Door het nieuwe stofje moet je minder snel in je stoel glijden wanneer je ‘sportief’ rijdt, aldus Mazda. Ook belangrijk: de achteruitkijkspiegel heeft geen frame meer en er zitten nu twee USB-C-poorten in de MX-5.
De specificaties van de Mazda MX-5 blijven gelijk na de update
Nee, geen veranderingen qua motoren voor de MX-5. De 1,5-liter met 132 pk en de 2,0-liter met 184 pk blijven dus gewoon. Wel is er een nieuwe rijmodus voor de Dynamic Stability Control (DSC) met de naam ‘Track’. Het systeem grijpt dan alleen in bij ‘een gevaarlijke slip die de bestuurder niet lijkt te kunnen corrigeren’. De drifthulp zou er vooral voor beginnende racers zijn. We zijn benieuwd.
Wanneer we de Mazda MX-5 met zijn update in Nederland kunnen verwachten, weten we nog niet. Ook de prijzen worden nog niet gedeeld. Als ie er eenmaal is, kun je weer kiezen uit de softtop of hardtop en uit de uitvoeringen Prime-Line, Exclusive-Line en Homura. Wat wel zeker is, is dat de toekomst van de MX-5 met verbrandingsmotor voor de komende tijd zeker blijft. En daar mag op geproost worden.
Reacties