
McLaren Special Operations maakt 25 klanten heel blij met een speciale uitvoering van de 675LT. De MSO Carbon Series LT, zoals hij officieel heet, is voorzien van een koolstofvezel tankklepje. Wow.
Oh, en ook het dak, de a-stijl, de motorkap, de side blades, het achterpaneel, de voorschermen, de achterschermen en de achterspoiler zijn van koolstofvezel. De Carbon Series LT krijgt 40 procent meer koolstofvezel dan de 675LT. Het gewicht, of eigenlijk de gewichtsbesparing, wordt niet vermeld. Het carbon wordt niet in kleur gespoten maar krijgt enkel een laagje blanke lak. Zo blijft het magische materiaal goed zichtbaar.
Onder de naakte koolstofvezelhuid ligt de 3,8-liter V8 uit de 675LT Coupé met 675 pk en 700 Nm koppel. In 2,9 seconden wijst de teller 100 km/u aan en na 8,1 seconden 200 km/u. De topsnelheid is 326 km/u.
De eerste Carbon Series LT’s arriveren net voor het einde van 2016. Net op tijd voor kerst dus. Als jij er ook een wilt, heb je pech: alle 25 stuks zijn verkocht.
Meer van TopGear


McLaren 765LT is een snellere, krachtigere 720S

Deze perfecte McLaren 675LT kan van jou zijn

De McLaren 675LT van Jay Kay gaat onder de hamer

Speedweek 2016: De laatste vijf

Speedweek 2016: Hardcore

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Boze Duitser rijdt expres mobiele flitser omver (en dat wordt nog veel duurder dan een boete)

Zustermerk van Volvo komt met spotgoedkope camper (die een beetje lijkt op de Multipla)

De privécollectie van de baas van Bugatti is niet wat je zou verwachten

Bij dit Funda-huis parkeer je je auto gewoon in je werkkamer

Nooit meer stoeprandschade: dit is de ‘eerste onverwoestbare velg ter wereld’
