
De lak op de nieuwe McLaren 720S is nog niet eens droog of McLaren Special Operations (MSO) introduceert de McLaren 720S Velocity. Volgens McLaren combineert de ‘Velocity’ twee rode kleuren: Nerello Red op voorzijde en hogere carrosseriedelen van de auto. Op de lagere delen van de zijkant en de achterkant van de auto zit Volcano Red. Mogen wij hem gewoon paars noemen zonder gelyncht te worden door het internet? Het kost MSO 300 uur om de McLaren 720S Velocity te spuiten.
De lak op de motorkap is dun gespoten om het koolstofvezel zichtbaar te houden. Spijtig dat tuners en Mansory dit trucje verpest hebben voor MSO. De bronskleurige wielen maken het plaatje af. We willen niet haten op de kleurkeuze, omdat het best lekker staat. Maar de vorige keer dat we langs de McDonald’s reden, stonden er drie oude Civics met hetzelfde wieldesign in dezelfde kleur. Bovendien is het heel cliché om dingen met een Civic te vergelijken. Net als het naakte koolstofvezel: het is wel tof, maar een paar verpesten het voor de rest.
Binnenin ramt MSO de McLaren 720S Velocity helemaal vol met alcantara en rode stiksels. Want je weet: daar ga je harder van. De totaalprijs van alle opties op de Velocity overstijgt de 130.000 euro. En dat komt dus bovenop de aanschafprijs van meer dan 3 ton.
Meer van TopGear


DarwinPro McLaren 720S is een beetje Senna GTR

Welke open supercar is de beste?

Auto wordt aangereden, crasht tegen twee McLarens

McLaren 720S @ Louwman Exclusive

Chris Harris: bedrieglijke introductie-auto’s

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
