Miljoenen arme zielen verkeerden tot ruim twee jaar geleden in een crisis. Hun dringende behoefte naar video’s van kinderen die grote ballen van papier-maché open beukte met een opblaasbare knuppel bleef onvervuld.

En in 2015 verscheen daar Ryan. Zijn video slokte als een zwart gat alle aandacht en views op van deze blijkbaar-niet-zo-niche-markt. Als je op YouTube het zoekwoord ‘cars’ intypt, staat zijn video stipt bovenaan. ‘100+ cars toys GIANT EGG SURPRISE’ hamsterde 729.892.571 weergaven bij elkaar. Wat een anti-climax, hè? Als je zoekt op ‘auto’ wordt het ook niet veel beter: dan komt er een filmpje van een ander snotjoch met een speelgoedauto van Spiderman. Dus. Ter referentie: Gymkhana Five uit 2012 bleef steken op 93.792.088 weergaven.

Waarom is dit filmpje zo bizar veel bekeken?

Om te beginnen zit de titel en omschrijving ramvol met keywords. Bij veel zoekopdrachten verschijnt dit filmpje op de eerste plek. En verplaats je eens in de geest van een kleuter: die dromen allemaal van meer dan 100 Cars-speelgoedautootjes. De grootste demografie bestaat uit kinderen tussen de drie en zeven jaar oud. Godzijdank.

Meest bekeken autofilmpje op YouTube aller tijden

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)