Mercedes 600 Pullman bij Domeinen

De limousine voor dictators en sterren

Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenMercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen
Mercedes 600 Pullman bij Domeinen

Pablo Escobar, de Paus, Kim Jong-Il, Rowan Atkinson, Ringo Starr, Hugh Hefner en Elvis Presley. Jij kunt jouw naam toevoegen aan dit lijstje, zonder een volk te onderdrukken, een educatief tijdschrift te beginnen of muziek te maken. De namen zijn een kleine greep uit alle beroemdheden, politici en dictators die rondgereden werden in een Mercedes 600 Pullman. Jij kunt nu ook in de limousine der limousines rijden, als je een beetje handig bent.

Te koop bij de Nederlandse overheid

Er staat namelijk een heuse Mercedes 600 Pullman bij Domeinen Roerende Zaken te wachten op een goed bod. Domeinen is de overheidstak die in beslag genomen voertuigen veilt. Als jij het hoogste bod plaatst, is de auto van jou. Je krijgt dan een project van formaat, letterlijk en figuurlijk. De Mercedes 600 Pullman is 6,24 meter lang en 1,95 meter breed. Voorin ligt een 6,3-liter V8 met 250 pk. De auto ligt uit elkaar, maar een hoop onderdelen zijn inbegrepen.

Hoe komt deze Pullman bij Domeinen?

Een achtergrondverhaal levert Domeinen niet. Ze vertellen enkel dat het bouwjaar 1977 is, dat het land van afkomst onbekend is en dat er geen kentekenbewijs aanwezig is. Ook is de kilometerstand onbekend. Je moet dus wel enig lef hebben om het project aan te gaan. Om even een voorbeeldje te geven: de ramen, stoelen en de automatisch sluitende deuren werken op een ingewikkeld hydraulisch systeem. Ga het maar eens repareren.

De Mercedes 600 Pullman was een beetje wat de Veyron voor Volkswagen was. Op elk exemplaar maakten ze verlies, maar toch bleven ze de auto produceren. De auto moest het imago van Mercedes een boost geven, en we durven wel te zeggen dat dat gelukt is als je kijkt naar de lijst mensen die voor de 600 ging. In totaal zijn er 304 van deze Pullmans gemaakt. Daarnaast nog een 124 exemplaren van de 600 Pullman met zes deuren, en 59 Landaulets. Mercedes bouwde ook nog 2.190 exemplaren met een korte wielbasis, daarvan staat er ook eentje te koop bij Domeinen.

Deze Mercedes 600 staat ook bij DomeinenFoto('s): Domeinen Roerende Zaken
Deze Mercedes 600 staat ook bij Domeinen

Hoeveel moet de auto kosten?

Wat zo’n Mercedes 600 Pullman waard is in goede staat? Dat verschilt nogal. Ze staan er voor een half miljoen euro, maar er staan ook goedkopere exemplaren voor onder de 200.000 euro. Zonder de complete historie zal deze waarschijnlijk in de lagere categorie vallen. Een richtprijs geeft Domeinen niet af. Je moet dus bieden en hopen dat het hoog genoeg is. Hou er rekening mee dat er 15 procent bovenop komt.

Reacties
  1. Kuipers zegt op 3 mei 2021 om 17:31:

    Veel onzin verhalen in omloop over het hydraulisch systeem van citroen. Veelal door personen die nog nooit een citroen hebben gereden . Rij al meer dan 50 jaar citroen. Mocht er al reparatie of bollen vullen nodig zijn is het nog goedkoper dan schokbrekers vervangen.

  2. Ries zegt op 30 april 2021 om 18:51:

    Klopt vast en ik heb er verder geen verstand van. Weet wel dat de stuurbekrachting van een DS op hetzelfde systeem werkt en kan me voorstellen dat je er dan ooj nig wel wat ramen ed aan kan toevoegen

  3. Vtec zegt op 30 april 2021 om 18:15:

    Tijdje terug hadden we dit in onze werkplaats met versnellingsbak probleem, na veel geduld en wachten op de juiste onderdeel eigelijk gemaakt.

    In de auto gezeten en stukje gereden.
    1 woord, waauuww! Dit is een echte karaktische auto, dit auto zorgt voor veel aandacht en je voelt net of je in een maffia films zit 👌🏽

    Als ik genoeg geld zou hebben, voor dit en rijdend te krijgen dan had ik zeker een bod gedaan.

    En ja het een een hydraulische systeem. Alleen het duurt ontiegelijk lang om het op rijdend hoogte te krijgen als de balgen helemaal leeg is. 🤣🤣

  4. Rb zegt op 30 april 2021 om 09:38:

    Geweldige auto . In Cyprus werd zo’n auto gebruikt als taxi. Vlgs mij reed ook aartsbisschop Makarios in zo’n limo

  5. Pascal zegt op 29 april 2021 om 18:26:

    Ingewikkeld hydraulisch systeem?!?
    Dat is gewoon het in licentie gebruikte Citroën- hydraupneumatiek, daar is niks ingewikkelds aan..

    • Henk zegt op 30 april 2021 om 16:16:

      Volgens mij heeft Citroen geen hydraulisch systeem om de achterklep open en dicht te doen, om de zij ramen open en dicht te doen. Toch?

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws
Tests

TopGear Nederland

Automerken