
Een extra doezoe per jaar voor een paar regeltjes codetaal, dat is lekker verdiend. In de VS kunnen Mercedes-klanten voor een bedrag van 1.200 dollar per jaar het vermogen van hun EQE of EQS softwarematig verhogen. We hadden verwacht dat dit abonnement ook snel naar Nederland zou komen, maar blijkbaar mag het momenteel van de Europese wetgeving nog niet.
Een woordvoerder van Mercedes Nederland meldt aan TopGear dat de Amerikaanse collega’s inderdaad meer vermogen aanbieden via een abonnement. In Europa zal Mercedes voorlopig nog geen abonnementen aanbieden om extra pk’s toe te voegen aan elektrische modellen. De woordvoerder zegt dat het van ‘wettelijke zaken afhankelijk is’.
Vermogen als abonnement mag hier nog niet, in de VS wel
In de VS zijn er geen wettelijke bezwaren voor de abonnementen, maar in Europa moet de juridische afdeling nog aan de slag. Inhoudelijk kan Mercedes er nog niet veel over kwijt, behalve dat het feit dat het om motorvermogen gaat wat wettelijke obstakels oplevert. Iets waar BMW met het abonnement op stoelverwarming geen problemen mee heeft.
Het bijzondere is dat Polestar wel al een update heeft waar de elektrische 2 Long Range Dual Motor sneller van wordt. Misschien is het verschil dat dit geen abonnement is, maar een eenmalige update. Hoe dan ook, voorlopig moeten Mercedes EQ-rijders het doen met het vermogen waarmee de auto de fabriek verliet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Mercedes mag in Nederland (nog) geen extra pk’s aanbieden via een abonnement”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

Ze nemen de ruimte in de markt, maar regelgeving moet nog anticiperen:
https://nypost.com/2022/10/25/nj-lawmakers-float-ban-on-car-subscriptions-after-bmw-outrage/
er komt dus tegengas.