
Een extra doezoe per jaar voor een paar regeltjes codetaal, dat is lekker verdiend. In de VS kunnen Mercedes-klanten voor een bedrag van 1.200 dollar per jaar het vermogen van hun EQE of EQS softwarematig verhogen. We hadden verwacht dat dit abonnement ook snel naar Nederland zou komen, maar blijkbaar mag het momenteel van de Europese wetgeving nog niet.
Een woordvoerder van Mercedes Nederland meldt aan TopGear dat de Amerikaanse collega’s inderdaad meer vermogen aanbieden via een abonnement. In Europa zal Mercedes voorlopig nog geen abonnementen aanbieden om extra pk’s toe te voegen aan elektrische modellen. De woordvoerder zegt dat het van ‘wettelijke zaken afhankelijk is’.
Vermogen als abonnement mag hier nog niet, in de VS wel
In de VS zijn er geen wettelijke bezwaren voor de abonnementen, maar in Europa moet de juridische afdeling nog aan de slag. Inhoudelijk kan Mercedes er nog niet veel over kwijt, behalve dat het feit dat het om motorvermogen gaat wat wettelijke obstakels oplevert. Iets waar BMW met het abonnement op stoelverwarming geen problemen mee heeft.
Het bijzondere is dat Polestar wel al een update heeft waar de elektrische 2 Long Range Dual Motor sneller van wordt. Misschien is het verschil dat dit geen abonnement is, maar een eenmalige update. Hoe dan ook, voorlopig moeten Mercedes EQ-rijders het doen met het vermogen waarmee de auto de fabriek verliet.
Eén reactie op “Mercedes mag in Nederland (nog) geen extra pk’s aanbieden via een abonnement”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

Ze nemen de ruimte in de markt, maar regelgeving moet nog anticiperen:
https://nypost.com/2022/10/25/nj-lawmakers-float-ban-on-car-subscriptions-after-bmw-outrage/
er komt dus tegengas.