
Een extra doezoe per jaar voor een paar regeltjes codetaal, dat is lekker verdiend. In de VS kunnen Mercedes-klanten voor een bedrag van 1.200 dollar per jaar het vermogen van hun EQE of EQS softwarematig verhogen. We hadden verwacht dat dit abonnement ook snel naar Nederland zou komen, maar blijkbaar mag het momenteel van de Europese wetgeving nog niet.
Een woordvoerder van Mercedes Nederland meldt aan TopGear dat de Amerikaanse collega’s inderdaad meer vermogen aanbieden via een abonnement. In Europa zal Mercedes voorlopig nog geen abonnementen aanbieden om extra pk’s toe te voegen aan elektrische modellen. De woordvoerder zegt dat het van ‘wettelijke zaken afhankelijk is’.
Vermogen als abonnement mag hier nog niet, in de VS wel
In de VS zijn er geen wettelijke bezwaren voor de abonnementen, maar in Europa moet de juridische afdeling nog aan de slag. Inhoudelijk kan Mercedes er nog niet veel over kwijt, behalve dat het feit dat het om motorvermogen gaat wat wettelijke obstakels oplevert. Iets waar BMW met het abonnement op stoelverwarming geen problemen mee heeft.
Het bijzondere is dat Polestar wel al een update heeft waar de elektrische 2 Long Range Dual Motor sneller van wordt. Misschien is het verschil dat dit geen abonnement is, maar een eenmalige update. Hoe dan ook, voorlopig moeten Mercedes EQ-rijders het doen met het vermogen waarmee de auto de fabriek verliet.
Eén reactie op “Mercedes mag in Nederland (nog) geen extra pk’s aanbieden via een abonnement”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Goedkoop tanken in Duitsland? Vergeet één dingetje dan niet voordat je de grens oversteekt

Ze nemen de ruimte in de markt, maar regelgeving moet nog anticiperen:
https://nypost.com/2022/10/25/nj-lawmakers-float-ban-on-car-subscriptions-after-bmw-outrage/
er komt dus tegengas.