Hoewel het dezelfde 4,0-liter motor is als in de overige AMG-modellen, produceert de V8 in de C-klasse maximaal 510 pk. Je weet dus in ieder geval dat 639 pk en 900 Nm mogelijk is, want dat is wat de motor levert in de GT 63 S. Met een waslijst aan modificaties haalt het Poolse Auto-Dynamics er zelfs 855 pk en 972 Nm uit, zo melden ze trots in een persbericht. Dat betreft de blauwe auto die je op de foto’s ziet. Maar als we verder neuzen op hun website, komen we nog een optie tegen voor 910 pk.
De grootste rol voor de 855-pk upgrade is weggelegd voor de nieuwe turbo’s, die lucht wegslobberen via een Eventuri-inlaatsysteem en weer wegblazen door een nieuw uitlaatsysteem. Daarnaast is er goed gekeken naar het koelsysteem, en zelfs op de Nürburgring vliegt het koelwater je niet om de oren, zo belooft Auto-Dynamics. Naast de motorische ingrepen monteert de tuner Eibach-veren, BBS-velgen een Michelin Pilot Sport-banden. Een versie met 910 pk lijken ze nog niet gebouwd te hebben.
Hoe snel is een Mercedes-AMG C 63 S met 910 pk?
Dat zeggen we lekker niet. En Auto-Dynamics trouwens ook niet. Wat ze wel verklappen over de versie met 855 pk is dat de 100-200-tijd 5 seconden is en dat de top boven de 330 km/u ligt. De 0-100-tijd zal lager liggen dan de standaard 3,9 seconden, maar de achterwielaandrijving zal in dit geval de bottleneck zijn. Wat de upgrade kost, is ook niet bekend. Oh, als onderdeel van het Black Star-pakket halen ze al het chroom van de auto en vervangen ze de glimmende trimdelen door hoogglanszwarte. Een geinige toevoeging.
Reacties